[+] Wine nie wykrywa OpenGL na systemie 64-bitowym
: 30 sierpnia 2011, 23:34
Witam.
Zacznę może od systemu:
Debian Wheezy (testowy) amd64, jądro 3.0.0.1
Problem jest w tym, że wine pod systemem 64-bitowym nie wykrywa 64-bitowych bibliotek OpenGL, przez co nie mogę uruchomić gry.
Zrzut z terminala:
Próbowałem już zainstalować paczkę libgl1-nvidia-legacy-173xx-glx-ia32 jednakże posypał mi się system i w trybie ratunkowym musiałem przeinstalować sterowniki od karty grafiki. System działa, ale nie wiem, którą paczkę zainstalować, aby móc uruchamiać gry na wine.
Edycja:
Przepraszam, za temat, poradziłem już sobie.
Jeżeli ktoś miałby podobny problem to trzeba zainstalować paczkę nvidia-glx-ia32 przez apt-get lub aptitude.
down
8GB RAM-u?
nonnotus, to źle rozumiesz. Maszyny o architekturze amd64 są kompatybilne wstecznie z systemami 32-bitowymi.
Pozdrawiam.
Zacznę może od systemu:
Debian Wheezy (testowy) amd64, jądro 3.0.0.1
Problem jest w tym, że wine pod systemem 64-bitowym nie wykrywa 64-bitowych bibliotek OpenGL, przez co nie mogę uruchomić gry.
Zrzut z terminala:
Kod: Zaznacz cały
seban@debian:~/Pulpit/DBR$ wine DBR.exeerr:winediag:X11DRV_WineGL_InitOpenglInfo Direct rendering is disabled, most likely your OpenGL drivers haven't been installed correctly
fixme :p rocess:GetLogicalProcessorInformation ((nil),0x32fce4): stub
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32f588,0x00000000), stub!
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),1,0x32f588,0x00000000), stub!
err:d3d_caps:WineD3D_CreateFakeGLContext Can't find a suitable iPixelFormat.
err:d3d:InitAdapters Failed to get a gl context for default adapter
Direct3D9 is not available without OpenGL.
Edycja:
Przepraszam, za temat, poradziłem już sobie.
Jeżeli ktoś miałby podobny problem to trzeba zainstalować paczkę nvidia-glx-ia32 przez apt-get lub aptitude.
down
8GB RAM-u?
nonnotus, to źle rozumiesz. Maszyny o architekturze amd64 są kompatybilne wstecznie z systemami 32-bitowymi.
Pozdrawiam.