Konfiguracja serwera DHCP

Masz problemy z siecią bądź internetem? Zapytaj tu
Awatar użytkownika
sponsoriada
Beginner

Konfiguracja serwera DHCP

Post autor: sponsoriada »

Witam.
Jestem początkującym użytkownikiem tego jakże zacnego systemu i potrzebuję pomocy. Układ u mnie jest taki, że posiadam internet, który działa na Wanie przez ruter z wifi Draytek 2110Vn i jest on serwerem dhcp, wifi działa jako punkt dostępu i na nim również uruchomione są konta sipowskie. Chciałbym teraz, żeby to mój serwer pracował jako ruter czyli najpierw z tego co się dowiedziałem trzeba skonfigurować serwer dhcp. I teraz mam do Was parę pytań:
  1. Czy jeśli serwer będzie przydzielał adresy to czy laptop przez wifi też poda adres i internet?
  2. Potrzebuję jakichś instrukcji, poradników (najlepiej łopatologicznych i po polsku), ewentualnie przykładu prostej konfiguracji takiego serwera (u mnie w sieci pracują dwa komputery stacjonarne z czego jeden to serwer i jeden laptop, który łączy się przez wifi).
Z góry dziękuję.
mariaczi
Member

Post autor: mariaczi »

Narysuj jak masz to połączone teraz oraz napisz co chcesz docelowo uzyskać i zmienić w schemacie. "Internet podłączony do portu WAN" routera to Neostrada, DSL czy może jeszcze coś innego? Port WAN to RJ11 czy RJ45?
Awatar użytkownika
sponsoriada
Beginner

Post autor: sponsoriada »

Jest to radiówka ale do rutera od anteny dochodzi już jako WAN RJ45. Wszystko czyli (serwer, komputer stacjonarny) jest spięte na 4 portowym przełączniku wbudowanym w ruter. Ruter jest serwerem dhcp i to on dzieli łącze przez qos, przekierowuje porty, no i co najważniejsze, daje mi internet przez wifi. Teraz chciałbym dać DMZ na serwer i na nim uruchomić DHCP i całe zarządzanie siecią, czyli iptables itp. Co do internetu jest to radiówka 2/2 od hyperiona.
mariaczi
Member

Post autor: mariaczi »