Witam.
Jestem początkujący i nie jestem pewny.
Chcę połączyć kablem Linuksa z Windowsem, jakiego kabla mam użyć - krosowanego - prosty pewnie nie przejdzie, o ile to karty sieciowe nie pozwalają na to?
Drugie pytanie, załóżmy, że będę chciał zamienić ruter, który mam na Linuksa z zainstalowanym tam Debianem, który będzie pełnić funkcję rutera, to wtedy łącząc komputery z Debianem by mieć dostęp do internetu to jak rozumiem mam traktować jako zwykły ruter i powinny być kable proste?
Przepraszam za takie pewnie banalne pytania.
Jak po
Ad.2
Tutaj będzie pewna różnica niż z routerem fizycznym, bo Linux działając jako router będzie widział te karty jak by nim nie był. To, że będzie się zachowywał jak router, to już kwestia wewnętrznej konfiguracji. Oczywiście, tak jak pisał grzesiek, jeśli to będą karty nowego typu, to dogadają się i nie będzie problemu z podłączeniem jakimkolwiek kablem.
PS. Debiana instaluje się na komputerze a nie na Linuksie
Tutaj będzie pewna różnica niż z routerem fizycznym, bo Linux działając jako router będzie widział te karty jak by nim nie był. To, że będzie się zachowywał jak router, to już kwestia wewnętrznej konfiguracji. Oczywiście, tak jak pisał grzesiek, jeśli to będą karty nowego typu, to dogadają się i nie będzie problemu z podłączeniem jakimkolwiek kablem.
PS. Debiana instaluje się na komputerze a nie na Linuksie

Dziękuję, o tą różnice mi chodziło (nie byłem pewny czy tak jest) - niestety starszej karty sieciowe mam więc w ruch poszedł przełącznik.
P.S. Wiem, szybko pisałem i nie do końca jak widać myślałem, już mi się udało zrobić ruter,
jedyny problem, to nie wiem czemu z Debiana na Windows XP nie mogę wykonać polecenia ping, a w drugą stronę działa, ale to rozmyślanie na jutro.
P.S. Wiem, szybko pisałem i nie do końca jak widać myślałem, już mi się udało zrobić ruter,
jedyny problem, to nie wiem czemu z Debiana na Windows XP nie mogę wykonać polecenia ping, a w drugą stronę działa, ale to rozmyślanie na jutro.