Open Office Base - importowanie danych do tabeli z pliku tekstowego

Tematy związane z oprogramowaniem, instalacją, konfiguracją
Puchaty
Posty: 41
Rejestracja: 01 kwietnia 2010, 12:12

Open Office Base - importowanie danych do tabeli z pliku tekstowego

Post autor: Puchaty »

Mam mały problem. Otóż muszę importować dane z pliku *.txt do tabeli w bazie danych. Tabelę stworzyłem, zrobiłem w niej podział na rekordy i mam w pliku *.txt ok 2 000 pozycji. W PHPmyAdminie nie mam problemu z importem lecz chcę to zrobić w Open Office. Pomożecie?
Awatar użytkownika
tremor
Beginner
Posty: 186
Rejestracja: 12 marca 2010, 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tremor »

Zakładam, że chodzi o plik w formacie CSV.
Import robi się poprzez Calca. Po kolei:
1. Wczytaj plik do arkusza kalkulacyjnego. Zadbaj był pierwszy wiersz zawierał nazwy dla poszczególnych kolumn.
2. W bazie danych utwórz tabelę o odpowiedniej liczbie kolumn.
3. W Calcu zaznacz dane, które chcesz wstawić do bazy.
4. W Basie kliknij na tabelę (ale jej nie otwieraj) i wybierz wklej z menu Edycja.
5. Odpowiedz na pytania odnośnie klucza głównego tabeli oraz wybierz jak kolumny z Calca mają się mapować na kolumny w tabeli.
Puchaty
Posty: 41
Rejestracja: 01 kwietnia 2010, 12:12

Post autor: Puchaty »

Dzięki wielkie, o to mi chodziło. Do tej pory używałem tylko phpMYadmina ale muszę to wykonać w Base :)
ODPOWIEDZ