Open Office Base - importowanie danych do tabeli z pliku tekstowego
Open Office Base - importowanie danych do tabeli z pliku tekstowego
Mam mały problem. Otóż muszę importować dane z pliku *.txt do tabeli w bazie danych. Tabelę stworzyłem, zrobiłem w niej podział na rekordy i mam w pliku *.txt ok 2 000 pozycji. W PHPmyAdminie nie mam problemu z importem lecz chcę to zrobić w Open Office. Pomożecie?
Zakładam, że chodzi o plik w formacie CSV.
Import robi się poprzez Calca. Po kolei:
1. Wczytaj plik do arkusza kalkulacyjnego. Zadbaj był pierwszy wiersz zawierał nazwy dla poszczególnych kolumn.
2. W bazie danych utwórz tabelę o odpowiedniej liczbie kolumn.
3. W Calcu zaznacz dane, które chcesz wstawić do bazy.
4. W Basie kliknij na tabelę (ale jej nie otwieraj) i wybierz wklej z menu Edycja.
5. Odpowiedz na pytania odnośnie klucza głównego tabeli oraz wybierz jak kolumny z Calca mają się mapować na kolumny w tabeli.
Import robi się poprzez Calca. Po kolei:
1. Wczytaj plik do arkusza kalkulacyjnego. Zadbaj był pierwszy wiersz zawierał nazwy dla poszczególnych kolumn.
2. W bazie danych utwórz tabelę o odpowiedniej liczbie kolumn.
3. W Calcu zaznacz dane, które chcesz wstawić do bazy.
4. W Basie kliknij na tabelę (ale jej nie otwieraj) i wybierz wklej z menu Edycja.
5. Odpowiedz na pytania odnośnie klucza głównego tabeli oraz wybierz jak kolumny z Calca mają się mapować na kolumny w tabeli.