Wine, gry i wirtualne pulpity na pe

Wszystko Off Topic
Awatar użytkownika
raven18
Beginner
Posty: 134
Rejestracja: 12 maja 2009, 11:29
Lokalizacja: /home

Wine, gry i wirtualne pulpity na pełnym ekranie

Post autor: raven18 »

Gra na wirtualnym pulpicie nie jest zbyt komfortowa, małe okienko, jeśli zwiększymy rozdzielczość to często dolna część okienka zakrywa dolny panel. Teoretycznie można zwinąć te panele ale znów zostaje pasek tytułowy wine. Myślałem nieco nad tym i rozwiązanie okazało się banalne. Otóż wystarczy wyłączyć menadżer kompozycji okien - metacity (dla Gnome, dla KDE nie wiem co tam jest).

Jeśli mamy rozdzielczość ekranu ustawioną na 1024x768 to należy ustawić taką samą rozdzielczość gry, wirtualnego pulpitu może być mniejsza. Na razie testowałem tylko jedną grę ale raczej wszystko powinno być w porządku również przy innych tytułach. Knights of the Old Republic działa w 1680x1050 na pełnym ekranie jak pod Windowsem (o tyle o ile, kiedy ostatni raz próbowałem uruchomić ją na Windowsie Vista to skończyło się tylko na próbach bo gra nie działała).
Awatar użytkownika
KeFaS
Beginner
Posty: 368
Rejestracja: 22 października 2008, 02:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: KeFaS »

winecfg -> Grafika i odznacz "Emuluj wirtualny pulpit" to wszystko będzie na pełnym ekranie.
Awatar użytkownika
raven18
Beginner
Posty: 134
Rejestracja: 12 maja 2009, 11:29
Lokalizacja: /home

Post autor: raven18 »

Problem w tym, że część gier działa tylko i wyłącznie na wirtualnym pulpicie.
adrikux

Post autor: adrikux »

Nie spotkałem się z sytuacją by dana aplikacja wymagała emulacji wirtualnego pulpitu.
Wirtualny pulpit służy do głównie do szybkiego zamknięcia aplikacji w przypadku gdy odmawia ona współpracy. Gdy uruchomiona aplikacja zawiesi się podczas pracy w trybie pełnoekranowym, często musisz przechodzić do powłoki tekstowej by zakończyć jej pracę.
Wirtualny pulpit umożliwia jest szybkie zamknięcie poprzez górny pasek.
Awatar użytkownika
KeFaS
Beginner
Posty: 368
Rejestracja: 22 października 2008, 02:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: KeFaS »

No i jest wygodny do starych gier na dużym monitorze, żeby nie rozciągać ich na cały ekran i nie mieć "pikselozy". Lub po prostu gdy jakaś nowsza gra nie działa dobrze w natywnej rozdzielczości na danym sprzęcie.
Ale też nigdy nie widziałem, żeby jakaś gra/program tego wymagał(a).
ODPOWIEDZ