Wybór bramki VoIP

Wszystko Off Topic
borlus
Beginner

Wybór bramki VoIP

Post autor: borlus »

Witam. Mam zamiar zakupić bramkę VoIP. Niestety jestem "zielony" jeśli chodzi o ten temat. Mam więc pytanie, jaki model polecacie? Może ktoś ma już podobny problem za sobą i mógłby mi coś poradzić. Moje wymagania co do urządzenia:
- możliwość korzystania z bramki bez włączonego komputera;
- możliwość podłączenia dwóch aparatów telefonicznych (na zasadzie każdy aparat ma swój numer telefonu);
- bez wbudowanego routera;
- za przystępną cenę (oczywiście mogą być linki z Allegro) ;-)

Z góry dziękuje
DadaD
Beginner

Post autor: DadaD »

Moje doświadczenia ze sprzętem mówią - używaj znanych marek.
Proponuję Linksys PAP2T-EU tani, (ale nie najtańszy), prosty, dobry.
Co prawda aktualnie, osobiście używam wersji z routerem, ale przy Twoich wymaganiach ten powinien spełnić oczekiwania.

Jako operatora wybrałem Freeconet i jego Telarenę są tacy, którzy maja niższe stawki lub pakiety bezpłatnych minut np. klony Betamex.
Mój wybór to:
- stały numer stacjonarny, po 3 miesiącach opłata 73 gr na miesiąc
- po 3 miesiacach opłata za prowadzenie konta 1,22 zł na miesiąc
- połaczenia lokalne stacjonarne od 5 do 9 gr za minutę zależy od pory dnia (najczęściej 7 gr),
- połączenia komórkowe bez identyfikacji 35 do 36 gr za minutę,

Problemów większych nie miałem, ale na maile pomoc nie odpowiedziała. Przy problemach z konfiguracją lepiej skorzystać z grup dyskusyjnych np.:

Kod: Zaznacz cały

http://groups.google.com/group/alt.pl.voip?hl=pl

pozdrowienia
borlus
Beginner

Post autor: borlus »

No Freeconet na pewno będę używał. Mam już z nimi doświadczenie i jestem zadowolony. A czy ta bramka pozwala podpiąć dwa telefony?

[ Dodano: 2008-09-06, 16:33 ]
Jeszcze jedno pytanko: na stronie Tlenofonu jest podane, że ich urządzenia posiadają coś w rodzaju simlocka. Czy idzie go jakoś zdjąć, na przykład poprzez wciśnięcie magicznego przycisku "RESET"?
DadaD
Beginner

Post autor: DadaD »