Strona 1 z 2
grafika w c++
: 16 czerwca 2008, 15:43
autor: zoltymleczyk
Witam. Chciałbym pisać proste programy które wyświetlają np wykresy graficzne. Znam c++, nie mam pojęcia za co się zabrać by uzyskać jakaś grafikę. Czy na początku muszę nauczyć się gtk? potem open gl?
: 16 czerwca 2008, 18:00
autor: AdeBe
zoltymleczyk pisze:Czy na początku muszę nauczyć się gtk?
Absolutnie nie.
: 16 czerwca 2008, 19:18
autor: zoltymleczyk
wiec od czego zaczac? nie znajac gtk nie stworze okna ktore mogloby wyswietlic cos w open gl.
: 16 czerwca 2008, 22:43
autor: AdeBe
Dobra, trochę za mało się rozpisałem :-D
Chodziło mi o to, że wcale nie musisz zaczynać od GTK do tworzenia graficznych programów.
Ponieważ twierdzisz, że umiesz C++ to Qt będzie tu nawet właściwszym wyborem. Ew. jak lubisz się męczyć to wxWidgets
Oprócz tego do okienkowych rzeczy to jeszcze właśnie OpenGL i SDL.
: 17 czerwca 2008, 07:25
autor: zoltymleczyk
Mysle ze SDL bedzie najlatwiejsze. Nie chce poprostu tracic czasu na cos co bedzie mi nie potrzebne. Dzieki za pomoc.
: 17 czerwca 2008, 20:47
autor: winnetou
Dziękuję...
: 18 czerwca 2008, 06:48
autor: giaur
wxWidgets nie uważam za męczarnie...
true... prosze nie pisac glupot, wxWidgets jest tak intuicyjne, ze bardziej juz byc nie moze. A majac do tego jeszcze Code::Blocks z designerem okien nie potrzebujemy nic wiecej do szczescia
: 18 czerwca 2008, 10:45
autor: winnetou
Dziękuję...
: 27 czerwca 2008, 20:21
autor: kazzomy
zoltymleczyk pisze:Mysle ze SDL bedzie najlatwiejsze. Nie chce poprostu tracic czasu na cos co bedzie mi nie potrzebne. Dzieki za pomoc.
Hmm ja się jeszcze żadnej graficznej biblioteki na Linuksa nie uczyłem.
Ale jak gadałem ze znajomym to doradzał mi Qt i mówił, że jest prościutka.
A poza tym zdaje mi się, że przy Qt już długo byś został.
Pozdrawiam
: 18 lipca 2008, 14:13
autor: vaclav
Ja kiedyś bawiłem się svgalib, wydaje się dosyć prosta, przypominała mi pascalową bgi. Tylko, że później pewnie zachcesz czegoś więcej. Ale żeby zacząć szybko i prosty projekt napisać wydaje się odpowiednia.
http://www.svgalib.org/jay/beginners_gu ... guide.html