Strona 1 z 1
KMail 3.5.9 i puste maile
: 07 kwietnia 2008, 17:21
autor: pavbaranov
Witajcie,
zakutalizowałem dzisiaj środowisko KDE z wersji 3.5.8 do 3.5.9 (obie wersje z Lenny). Po akutalizacji wszystkie odebrane maile są pozbawione jakiegokolwiek tekstu. Dotyczy to wszystkich pól oraz samej wiadomości. Wcześniej taka "przypadłość" istniała w wersji Sid, ale myślałem, że jak przejdzie do Lenny, to zostanie to naprawione. Faktem jest natomiast, że nie jest taki błąd zgłaszany. Co może być źle? Nic oprócz aktualizacji KDE nie było zmieniane za wyjątkiem odinstalowania wszystkich narzędzi antyspamowych, bowiem jak były, to wszystkie maile przychodziły z informacją, że treść maila została usunięta przez te narzędzia.
: 07 kwietnia 2008, 17:49
autor: soki
Nic nie jest źle, taki bug. Jak nie możesz usunąć maila z poziomu kmail to go wyłącz wejdź do folderu gdzie kmail trzyma wiadomości i usuń je ręcznie.
: 07 kwietnia 2008, 19:13
autor: pavbaranov
soki pisze:Jak nie możesz usunąć maila z poziomu kmail to go wyłącz wejdź do folderu gdzie kmail trzyma wiadomości i usuń je ręcznie.
Nie chodzi mi o usuwanie maila, ale o to, że nie zawiera kompletnie niczego ]This can be cause when KMail's index files get out of sync with the actual
mbox files or maildir directories, e.g. when changing them from a different
application.
The index files are basically caching the mail headers so KMail doesn't have
to read potentially hundrets of megabyte mails on startup or folder change.
You could try (after probably making a backup of your mail directory) to
delete all .index files (while KMail is not running) and have KMail rebuild
them.[/quote]
Wprawdzie dotyczy wersji 3.5.8 (przy 3.5.9 w zasadzie nie są zgłaszane żadne błędy) i jedynie informacji, że tego typu błąd pojawia się jedynie od czasu do czasu (u mnie zawsze).
I, niestety, niewiele warta ta porada. Po usunięciu plików .index Kmail odbudował je, ale... pobierane nowe maile w dalszym ciągu nie zawierają żadnej treści.
Innymi słowy... papa Kmailu, a szkoda, bo to całkiem fajny program pocztowy.
: 07 maja 2008, 09:40
autor: Champion
Witam
Mam ten sam problem. Może ktoś wie czy już coś zrobiono w tym temacie ?
Także jak wiele ludzi mam setki emaili i raczej nie uśmiecha mi się zmieniać klienta poczty.
: 07 maja 2008, 09:53
autor: pavbaranov
Nic nie zrobiono

Bo prawdopodobnie jest to błąd użytkownika, a nie programu (no, może instalacji). Jeśli masz ustawione filtry antyspamowe itp., wejdź do ustawień filtrów, przeglądnij je i wywal to co niepotrzebne (prawdopodobnie będziesz miał kilka razy te same filtry). Po takiej operacji działa bez zarzutów.
: 07 maja 2008, 12:34
autor: Champion
[quote="pavbaranov"]Nic nie zrobiono ]
Miałeś racje. Po wykasowaniu połowy wpisów z filtrów poczta znów zadziałała jak przed aktualizacją.
THIX za rade
pozdro