Jak sformatowac partycje windowsa w debianie
Jak sformatowac partycje windowsa w debianie
Czesc, mam takie pytanie. Jak sformatowac partycje windowsa w debianie?
Musze cos takiego zrobic poniewaz partycja na ktorej jest windows ulegla uszkodzenia i nieda jej sie zdefragmentowac z plytyki instalacyjnej xp.
Dodam że jestem zielony z obslugi Linuxa.
Prosze o pomoc.
Musze cos takiego zrobic poniewaz partycja na ktorej jest windows ulegla uszkodzenia i nieda jej sie zdefragmentowac z plytyki instalacyjnej xp.
Dodam że jestem zielony z obslugi Linuxa.
Prosze o pomoc.
Programem:
lub jego wersją liveCd (łatwiej).
Kod: Zaznacz cały
apt-get install gparted
Nie chce zasmiecac forum wiec napisze juz w watku w ktorym zaczolem.
Mianowicie mam kolejny problem.
Na jednym dysku mam windowsa na drugim dysku byl zainstalowany windows i linux ale ten dysk sformatowalem.
Pojawił mi sie taki problem ze podczas gdy laduje sie komp wyskakuje mi że chce ładowac Gruba a zaraz potem Grub ERROR 22
I przez to nie moge uruchomic windowsa na tym drugim dysku.
Dopiero jak odepne ten dysk gdzie byl linux uruchamia sie xp.
Moje pytanie jak usunac tego grub?
Mianowicie mam kolejny problem.
Na jednym dysku mam windowsa na drugim dysku byl zainstalowany windows i linux ale ten dysk sformatowalem.
Pojawił mi sie taki problem ze podczas gdy laduje sie komp wyskakuje mi że chce ładowac Gruba a zaraz potem Grub ERROR 22
I przez to nie moge uruchomic windowsa na tym drugim dysku.
Dopiero jak odepne ten dysk gdzie byl linux uruchamia sie xp.
Moje pytanie jak usunac tego grub?
Podepnę się tutaj:
jest taki fajny programik partimage, niestety o ile stworzy i spakuje obraz partycji ntfs, to juz nie potrafi jej odtworzyć - nie potrafi stworzyć partycji ntfs.
Szukałem i nie umiem znaleźć żadnego narzędzia które by mi z poziomu GNU/Linuksa utworzyło partycje ntfs. Może źle szukam, albo nie kojarzę jakiejś opcji mkfs czy parted?