Strona 1 z 1

regnum online (brak dźwięku)

: 18 listopada 2007, 12:43
autor: fabix
Witam,

czy ktoś grał w tę grę i rozwiązał problem z dźwiękiem. U mnie brak dźwięku a rozwiązania, które znalazłem nie sprawdziły się. Tu można na przykład poczytać o tym problemie.
Co zrobiłem:
- zainstalowałem openal oraz odpowiadającą wersję dev
- zrobiłem linki symboliczne w systemie

Kod: Zaznacz cały

 ls -l /usr/lib | grep libopenal
-rw-r--r--  1 root root   537482 2007-07-26 00:05 libopenal.a
-rw-r--r--  1 root root      819 2007-07-26 00:05 libopenal.la
lrwxrwxrwx  1 root root       18 2007-11-18 02:42 libopenal.so -> libopenal.so.0.0.0
lrwxrwxrwx  1 root root       18 2007-09-17 19:49 libopenal.so.0 -> libopenal.so.0.0.0
-rw-r--r--  1 root root   240832 2007-07-26 00:05 libopenal.so.0.0.0

Kod: Zaznacz cały

ls -l /usr/lib | grep libexp
-rw-r--r--  1 root root   250100 2007-07-23 01:24 libexpat.a
-rw-r--r--  1 root root      809 2007-07-23 01:24 libexpat.la
lrwxrwxrwx  1 root root       17 2007-09-30 18:01 libexpat.so -> libexpat.so.1.0.0
lrwxrwxrwx  1 root root       26 2007-11-18 10:22 libexpat.so.0 -> /usr/lib/libexpat.so.1.0.0
lrwxrwxrwx  1 root root       26 2007-11-18 10:22 libexpat.so.1 -> /usr/lib/libexpat.so.1.0.0
-rw-r--r--  1 root root   141160 2007-07-23 01:24 libexpat.so.1.0.0
Najprawdopodobniej problem rozwiązuje się nieco inaczej dla wersji amd64 systemu. Może trzeba wykorzystać jakieś biblioteki z 32 bitowej wersji?
Czy ktoś ma jakieś sugestie?

[ Dodano: 2007-11-21, 22:01 ]
Tym razem nie było łatwo!
Wszystkie rozwiązania jakie udało mi się znaleźć nie sprawdziły się u mnie.
Błąd udało się po dłuższych poszukiwaniach zlokalizować w logu gry (konsola milczała). System nie chciał ładować openal choć ten był zainstalowany, ale klient gry pod linuxa jest napisany tylko na 32 bity. Openal miałem 64 bitowego. Dorzuciłem z palca pliki z paczki

Kod: Zaznacz cały

libopenal0a_0.0.8-6_i386.deb
do

Kod: Zaznacz cały

/usr/lib32
I działa jak należy.