Stawiane debiana

Konfiguracja serwerów, usług, itp.
Marcek

Stawiane debiana

Post autor: Marcek »

Witam mam kilka pytań dotyczących stawiania serwera na debianie(jestem w tym temacie zielony i chce to zrobic bo placenie za serwer to troche marnotractwo pieniedzy). A mianowicie czy da sie wogole postawic na debianie serwer ktory bedzie slozyl jako hosting ze strona www oraz z baza danych mysql. Dokladnie chodzi mi o stronke www ktora chce wrzucic na swoj serwer.Drugie pytanie to czy da sie go postawic na tym sprzecie:
-Notebook (parametry dobre 512ram 80giga dysk system LINUX i takie tam)
-Połączony przez router
-zmienne ip
-internet z dialogu (dialnet)
-z mozliwoscia wylaczania notebooka i ponownego uruchamiania (licze sie z tym ze gdy go wylacze to serwer bedzie wylaczony i strona nie bedzie dzialala ale gdy wlacze zacznie)

Jesli na debianie nie da sie tego zrobic to prosze o polecenie mi czegokolwiek za pomoca czego moge postawic swoj serwer. Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Ventrue
Junior Member

Post autor: Ventrue »

Marcek, a dlaczego miałoby się nie dać? Zestaw Apache2 + PHP + MySQL.
W sieci jest wiele opisów (a może i na tym forum, poszukaj) dot. Twojego zapytania.
Marcek

No niby tak ale wszedzie gdzie czytalem o tym pisalo ze jak mam zmienne ip to bedzie ciezko z routerem tez i takie bzdety a ja potrzebuje opisu dokladnego jak zrobic na zmiennym ip z routerem i mozliwoscia wylaczania i wlaczania. A ze jestem zielony w debianie to nie mam o tym pojecia moze znasz jakas taka strone?
thalcave
Junior Member

Post autor: thalcave »

Marcek pisze:-zmienne ip
to może być problemem :-x
Marcek

no i o to mi wlasnie najbardziej chodzi znacie jakis dobry kurs na to?
Awatar użytkownika
Matius

Post autor: Matius »