Strona 1 z 1
cups ignoruje zadania od niektórych programów
: 27 sierpnia 2014, 22:34
autor: plontaj
Witam serdecznie,
Posiadam drukarkę Canon PIXMA IP1500, która działa. Drukuje stronę testową oraz dokumenty w LibreOffice.
Natomiast nie chce nic drukować np od Iceweasel'a albo od przeglądarki pdf'ów evince i nie wiem dlaczego.
Długo szukałem ale nie natknąłem się na nic sensownego. Czy ktoś z szanownych Forumowiczów spotkał się z takim ambarasem?
: 28 sierpnia 2014, 01:06
autor: Menel
drukarka sieciowa??
: 28 sierpnia 2014, 14:14
autor: plontaj
Dziękuję za odpowiedź.
Nie, port USB
Drukarkę zresztą wykrywa:
Kod: Zaznacz cały
Bus 005 Device 002: ID 04a9:1091 Canon, Inc. PIXMA iP1500
Drukarka także dodana w cups:[h=2]
Canon_iP1500 (Idle, Accepting Jobs, Not Shared, Server Default)[/h][TABLE]
[TR]
[TH]Description:
[/TH]
[TD]Canon iP1500
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]
Location:
[/TH]
[TD]
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]
Driver:[/TH]
[TD]
Canon PIXMA iP1500 Ver.2.50 (color, 2-sided printing)
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]
Connection:[/TH]
[TD]
usb://Canon/iP1500?serial=109MN0
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]
Defaults:[/TH]
[TD]
job-sheets=none, none media=om_a4_209.9x297.04mm sides=one-sided
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Może chodzi o uprawnienia ale po uruchomieniu iceweasel'a z sudo też nie drukuje. Dodam, że system to Debian 7 + xfce, z gnome ta sama sprawa.
: 28 sierpnia 2014, 18:07
autor: Rafal_F
Czasem pomaga ustawienie drukarki jako domyślnej.
Sprawdź też na stronie
http://127.0.0.1:631/jobs/ czy po próbie wydrukowania czegoś pojawiają się tam zadania. Zajrzyj też do logów:
http://127.0.0.1:631/admin (dział server "View Acces log", "View Error log").
: 28 sierpnia 2014, 18:29
autor: plontaj
Dziękuję Rafale za zainteresowanie,
Tak, pojawiają się zadania jednak po jakimś czasie znikają.
Logi są niedostępne: not found
Drukarka ustawiona jako domyślna. Jednak nie chce drukować :/.
: 28 sierpnia 2014, 21:16
autor: Rafal_F
Trzeba uzyskać logi. Otwórz plik:
W tym pliku znajdź linie zaczynające się na (na początku linii może występować znak '#'):
Kod: Zaznacz cały
[b]AccessLog[/b] /var/log/cups/access_log
[b]ErrorLog[/b] /var/log/cups/error_log
Jeżeli na początku linii występuje znak # to znaczy, że linia traktowana jest jako komentarz, w takim przypadku usuń # z początku linii i zrestartuj serwer:
Jeżeli na początku tych dwóch linii nie ma #, to sprawdź czy lokalizacja na jaką wskazują te pliki istnieje, w tym przypadku powyżej trzeba sprawdzić czy istnieje katalog: /var/log/cups, jak nie to utwórz odpowiedni katalog, albo dokonaj odpowiednich zmian w pliku konfiguracyjnym (podając inną ścieżkę).