[+] Jaki linux dla mnie - Dystrybucja bez SELinux ?

Problemy dotyczące innych systemów operacyjnych
alzzen

[+] Jaki linux dla mnie - Dystrybucja bez SELinux ?

Post autor: alzzen »

Witam

Jestem początkujący w tematach Linuksa, co prawda wypróbowałem już: ubuntu, debiana, open suse i fedore. A więc coś tam można powiedzieć wiem. Podstawy ogarniam ale dowiedziałem się, że prawie wszystkie dystrybucję mają w sobie Selinux - tych od NSA. Nie przepadam za tym i wolałbym dystrybucję gdzie w ogóle tego nie będzie albo będę mógł z łatwością nie instalować lub usunąć. Dodam, że uczę się też programować (początki, dopiero piszę swoje pierwsze kalkulatory ;p) i fajnie by było mieć system pod tym względem przyjazny. Mogę na naukę systemu poświęcić dużo czasu, właściwie chcę, myślałem o gentoo ale chyba nie ogarnąłbym, bo na fedorze już miałem problemy z instalacją oprogramowania... :< No jeśli moglibyście mi coś doradzić rozsądnego i bez tego Selinux to byłbym ogromnie zobowiązany :)

Pozdrawiam serdecznie.
Awatar użytkownika
mati75
Junior Member

Post autor: mati75 »

Proponuje Gentoo.
Awatar użytkownika
Rafal_F
Moderator

Post autor: Rafal_F »

Debian wystarczy. Co prawda jądra dostarczane przez Debiana są skonfigurowane do obsługi SELinux, to nie jest ona standardowo włączona (trzeba zainstalować kilka dodatkowych pakietów i uruchomić skrypty konfiguracyjne żeby włączyć SELinux). Jeżeli chcesz to całkowicie usunąć, to zawsze możesz zbudować własne jądro.

Co do programowania (nie napisałeś jaki język) to w Debianie są potrzebne narzędzia do tworzenia oprogramowania we wszystkich popularnych językach i zdecydowanej większości tych marginalnych.
alzzen