Strona 1 z 1

[+] skrypt do dynamicznej zmiany głośności

: 16 kwietnia 2014, 13:53
autor: szczemp
Witajcie znowu.
Debian mi się dobrze sprawuje, ale jest w mojej rodzinie taki jeden gracz. Powiedział, że nie mam żadnych gier na komputerze, no to mu zainstalowałem the dark mod. Strasznie mu się ta gra spodobała, ale jest w niej kłopot z dźwiękiem. Mianowicie jest za cicho pomimo ustawienia głośności w grze na max. Trzeba ręcznie ustawić głośność na ikonce w trayu przed włączeniem gry. Co jest trochę kłopotliwe dla młodego i często o tym zapomina. Klawisze multimedialne nie działają jeśli gra jest uruchomiona, zminimalizować też się nie chce. Pozostaje przed uruchomieniem ustawić głośność na ok 80%. Taki poziom głośności nie może być na stałe, bo wszystkie pozostałe dźwięki (odtwarzacze i przeglądarka) są znowu za głośno.
Chciałbym jakiś skrypt co przy uruchamianiu gry wywoła mi polecenie:

Kod: Zaznacz cały

pacmd set-sink-volume alsa_output.pci-0000_00_1b.0.analog-stereo 50000
a przy zamykaniu:

Kod: Zaznacz cały

pacmd set-sink-volume alsa_output.pci-0000_00_1b.0.analog-stereo 20000
Tymczasowo mam skrypt:

Kod: Zaznacz cały

#!/bin/bash
pacmd set-sink-volume alsa_output.pci-0000_00_1b.0.analog-stereo 50000
./thedarkmod.x86
ale to jest tylko do pogłośnienia przy uruchamianiu. A co z zamykaniem?

: 16 kwietnia 2014, 14:05
autor: Yampress
podgłaszanie o 1 jednostkę
amixer set Master 1+
ścizsanie o 2 jednostki
amixer set Master 2-

: 17 kwietnia 2014, 12:46
autor: szczemp
Jak zgłośnić i zciszyć to ja wiem. Trzeba mi mechanizmu, który rozpozna, że gra jest zamykana i wykona polecenie.

Dodane:
Temat rozwiązany. Napisałem prosty skrypt:

Kod: Zaznacz cały

#!/bin/bash
while [ 1 = 1 ] ; do
    if killall -s 0 thedarkmod.x86; then
      #notify-send 'jest gra'
      pacmd set-sink-volume alsa_output.pci-0000_00_1b.0.analog-stereo 50000 #76%
    else
      #notify-send 'nie ma gry'
      pacmd set-sink-volume alsa_output.pci-0000_00_1b.0.analog-stereo 20000 #31%
      killall zmianaGloscosci-demon
    fi
    sleep 2
done
i drugi skrypt, który wywołuje ten powyższy i ładuje go w tło, a potem uruchamia grę:

Kod: Zaznacz cały

#!/bin/bash
/home/ja/_skryptySystemowe/zmianaGloscosci-demon &
cd "/home/ja/The Dark Mod/"
./thedarkmod.x86