[+] Debian Wheezy na laptopie Lenovo B590

Pomoc dotycząca instalacji systemu
Andrzej70
Beginner

[+] Debian Wheezy na laptopie Lenovo B590

Post autor: Andrzej70 »

Witajcie.
Jestem w trakcie instalacji i jestem mocno zielony, czyli Debiana nic a nic nie znam, a Linuksa kiedyś podstawy i zero praktyki.

Co zrobiłem dotychczas?
Ściągnąłem obraz pierwszej płyty cd z http://cdimage.debian.org/debian-cd/7.1.0/amd64/bt-cd/

Rozpakowałem go normalnie programem winrar z Windowsa bezpośrednio na USB.

W laptopie wybrałem boot z USB disk i wystartowała instalka.

Wybrałem graficzną wersję i pierwszy problem pojawił się z WiFi. Brakuje plików iwlwifi-2030-6.ucode i iwlwifi-2030-5.ucode.

W końcu wcisnąłem NIE i poszło dalej.

Teraz to samo wyskoczyło przy karcie sieciowej. Brakuje pliku rtl-nic/rtl8168e-3.fw.

Tym razem postanowiłem zapytać, bo jak tak będę anulował te instalacje, to w końcu nic się nie zainstaluje.

Przeszukałem trochę sieć i zdaje się, że są gdzieś pakiety zawierające te pliki i nawet są opisy jak je doinstalować do zainstalowanego systemu.

Ale ja bym potrzebował porady jak to zrobić teraz w trakcie instalacji.

Czy mogę wyjąć dysk pendrive z instalatorem i wgrać na niego te brakujące pliki? A może trzeba wgrać cały pakiet?

Czy trzeba go jakoś rozpakować? Czy instalator je sobie znajdzie bo jestem w trybie graficznym i nie wiem jak miałbym wskazać ścieżkę do takiego pakietu, itp.

Doradźcie proszę, co zrobić w tym momencie, bo nie wiem, czy jak pominę instalację sieci, czy później sobie poradzę z doinstalowywaniem.

Ps. Przy okazji, może jakieś porady macie praktyczne, bo np. mam 500GB dysk i nie wiem, czy dzielić na partycje - czy po prostu zrobić jedną partycję. W Windowsie był problem z diagnostyką, defragmentacją takiej wielkiej partycji - trwało to wieki. Może ktoś instalował Debiana na laptopie Lenovo B590 i mógłby napisać krok po kroku, co robić?