Dużo za duże obciążenie RAM-u na serwerze gry
: 27 stycznia 2013, 10:36
Witam.
Na moim serwerze dedykowanym (KS R-16G) od OVH, ostatnimi czasy zaobserwowałem dużo za duże obciążenie RAM-u.
Ogólnie serwer dedykowany ten służy mi do hostowania serwera Minecrafta a i owszem jest to wszystkożerny serwer ze względu iż mc jest na javie, jednak nigdy nie zachowywał się aż tak ramożernie.
Sam serwer zaraz po uruchomieniu pożera 6GB, na gracza powinno przypadać 50MB, więc przy moich 60 slotach do wartości 6GB powinno dojść maksymalnie 3GB, już nawet biorąc pod uwagę 100MB na gracza to i tak maksymalnie 14GB. Natomiast u mnie, w momencie kiedy serwer osiągnie pełną liczbę graczy to RAM zostaje zajęty w całości, tak więc 16GB.
Poza tym dziwi mnie jedna rzecz, im więcej graczy tym zużycie RAM-u bardziej rośnie, w takim więc razie im mniej tym obciążenie powinno spadać. Tak się jednak nie dzieje. Kiedy obciążenie RAM-u dojdzie już do 16GB nie chce zejść aż do momentu restartu serwera, nawet gdyby na serwerze był 1 gracz.
Akurat świeżo po restarcie przy 47/60 graczach online.
Proszę o jakieś porady, bo tak nigdy nie było, zaczęło dziać się tak od pewnego czasu.
Ogólnie też dość dużym znakiem zapytania dla mnie jest, czemu zużycie RAM-u nie spada jeżeli liczba graczy maleje?
Proszę o jakieś podpowiedzi, co mogę zrobić żeby zminimalizować zużycie RAM-u.
Pozdrawiam.
Na moim serwerze dedykowanym (KS R-16G) od OVH, ostatnimi czasy zaobserwowałem dużo za duże obciążenie RAM-u.
Ogólnie serwer dedykowany ten służy mi do hostowania serwera Minecrafta a i owszem jest to wszystkożerny serwer ze względu iż mc jest na javie, jednak nigdy nie zachowywał się aż tak ramożernie.
Sam serwer zaraz po uruchomieniu pożera 6GB, na gracza powinno przypadać 50MB, więc przy moich 60 slotach do wartości 6GB powinno dojść maksymalnie 3GB, już nawet biorąc pod uwagę 100MB na gracza to i tak maksymalnie 14GB. Natomiast u mnie, w momencie kiedy serwer osiągnie pełną liczbę graczy to RAM zostaje zajęty w całości, tak więc 16GB.
Poza tym dziwi mnie jedna rzecz, im więcej graczy tym zużycie RAM-u bardziej rośnie, w takim więc razie im mniej tym obciążenie powinno spadać. Tak się jednak nie dzieje. Kiedy obciążenie RAM-u dojdzie już do 16GB nie chce zejść aż do momentu restartu serwera, nawet gdyby na serwerze był 1 gracz.
Kod: Zaznacz cały
free -m
total used free shared buffers cached
Mem: 16036 10896 5140 0 19 1042
-/+ buffers/cache: 9834 6202
Swap: 10750 50 10700
Kod: Zaznacz cały
df -Th
System plików Typ rozm. użyte dost. %uż. zamont. na
/dev/sda1 ext4 9,8G 1,5G 7,9G 16% /
tmpfs tmpfs 7,9G 0 7,9G 0% /lib/init/rw
udev tmpfs 10M 140K 9,9M 2% /dev
tmpfs tmpfs 7,9G 0 7,9G 0% /dev/shm
/dev/sda2 ext4 1,9T 35G 1,7T 2% /home
Kod: Zaznacz cały
htop
Ogólnie też dość dużym znakiem zapytania dla mnie jest, czemu zużycie RAM-u nie spada jeżeli liczba graczy maleje?
Proszę o jakieś podpowiedzi, co mogę zrobić żeby zminimalizować zużycie RAM-u.
Pozdrawiam.