Konfiguracja sieci bezprzewodowej

Masz problemy z siecią bądź internetem? Zapytaj tu
chemik86

Konfiguracja sieci bezprzewodowej

Post autor: chemik86 »

Jestem kompletnie zielonym użytkownikiem Linuksa, potrzebuję łopatologicznej pomocy aby skonfigurować połączenie z siecią bezprzewodową.
Po wpisaniu:

Kod: Zaznacz cały

iwconfig
mam:

lo no wireless extrensions

eth0  no wireless extrensions

wlan0 IEEE 802.11bg ESSID :o ff/any
         Mode:Managed Access Point: Not-Associated Tx-Power=0 dBm
         Retry long limit: 7  RTS :o ff   Fragment thr :o ff
         Encryption key :o ff
         Power managment: off
Wychodzę z założenia, że karta działa bo udało mi się wykonać polecenie:

scanlist
i pokazało dostępne sieci.

Jednak nie wiem co teraz zrobić żeby się połączyć z internetem, (edytować etc/network/interfaces, ale jak dokładnie, a kwestie klucza to w ogóle magia) niby wszystko jest opisane ale to zbyt skomplikowane dla mnie.
Jak wspomniałem potrzebuje łopatologicznej pomocy.
Z góry dziękuję za pomoc.

Dodane:
Proszę o usunięcie, wpadłem na zły pomysł ale pomogło. Wyłączyłem na ruterze jakiekolwiek zabezpieczenia, udało mi się połączyć z siecią. Teraz pobiorę network managera (chyba) i uruchomię połączenie zabezpieczone.
Przepraszam za zawracanie głowy.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Van
Beginner

Post autor: Van »

Cóż, konfiguracja w konsoli sieci bezprzewodowej z kluczem WPA faktycznie może sprawić problem nowicjuszowi. Na przyszłość polecam Wiki Debiana: http://wiki.debian.org/WiFi
oraz: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=571188

Przejrzyj chociaż pobieżnie :)
chemik86

Post autor: chemik86 »

Szczerze przyznam przeglądałem, ale jakoś mi to nie szło, w sensie nic z tego nie rozumiałem, a bardzo potrzebowałem połączenia z internetem. W sumie to ja nawet nowicjuszem nie jestem tylko gorzej.