Jak uruchomi

Konfiguracja serwerów, usług, itp.
Rutr

Jak uruchomić serwer na dwóch różnych numerach IP i portach?

Post autor: Rutr »

Witam!
Mam system, który posiada dwa numery IP. Na każdym z nich mam serwery pewnej gry, na tym samym porcie. Chciałbym przekierować jakiś inny port z drugiego numeru IP na pierwszy IP i ten standardowy port.
Po prostu chciałby uruchomić serwer na dwóch różnych numerach IP i portach, lecz nie umożliwia mi tego aplikacja, więc myślę, że najlepiej byłoby przekierować port.

Jak przekierować ten port? Szukałem w internecie i znalazłem tylko przekierowania na całkiem inny komputer w sieci.
Cyphermen
Beginner

Post autor: Cyphermen »

Nie wiem czy SNAT takie coś umożliwia lub jakiś NLB
Rutr

A jak tym to zrobić, nie mam dużego doświadczenia w pracy z Linuksem.
Awatar użytkownika
czarownik
Beginner

Post autor: czarownik »

Awatar użytkownika
Yampress
Administrator

Post autor: Yampress »

alias interfejsu + odpowiednim deamonie ustawic na jakim ip ma nasłuchiwać
Rutr

Nie do końca o to mi chodziło! Ja mam dwa serwery na tym samym porcie (domyślnym ale na różnym ip) i chcę z jednego IP inny port przekierować do serwera działającego na drugim IP (i domyślnym porcie). Nie znam perfekcyjnie angielskiego ale spróbuje to (to co w linku) wykorzystać.
Rutr

Mam jeszcze podobne pytanie. Czy da się przekierować port w zależności od domeny docelowej? jeżeli wpisze regułę z domeną w iptables, to ona działa jest zastosowana też dla innych domen które prowadzą na to ip. A mi chodzi o to żeby na jednym ip a wielu domenach uruchomić dwa serwery zawnętrznie widziane jak na tym samym porcie. Czy da się tak zrobić?
Awatar użytkownika
Yampress
Administrator

Post autor: Yampress »