Priorytet dla telefonów VoIP

Konfiguracja serwerów, usług, itp.
Shalak
Posty: 33
Rejestracja: 10 czerwca 2009, 11:23

Priorytet dla telefonów VoIP

Post autor: Shalak »

Witam.

Serwer pracuje na neostradzie 6M/512K. W sieci jest 40 komputerów, z czego 4 korzystają intensywnie z telefonów VoIP i często zawiesza im się połączenie.

Jak sprawdzić czego to jest wina i jak temu zaradzić?
snejk
Posty: 78
Rejestracja: 03 sierpnia 2010, 00:33
Lokalizacja: /dev/random

Post autor: snejk »

Wina braku QoS-a. W sieci gdzie masz VoIP-y musisz mieć priorytet ruchu czasu rzeczywistego.
Pacek
Beginner
Posty: 315
Rejestracja: 18 sierpnia 2009, 15:17
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Pacek »

Tak jak wspomniał kolega - zrób QoS (IMQ lub IFB + HFSC) albo zakup dedykowane drugie łącze dla VoIPów i po sprawie :)
ODPOWIEDZ