Kompilacja silnika - serwera gry
: 23 lutego 2011, 19:43
Witam.
Dzisiaj opiszę jak poprawnie skompilować silnik TFS, jest bardzo dużo pytań na ten temat, więc postanowiłem wyjaśnić w miarę możliwości jak powinno się to robić, zaczynamy...
Informacja dla tych którzy robią to na Ubuntu, przed każdym poleceniem trzeba dodać sudo
Dzisiaj opiszę jak poprawnie skompilować silnik TFS, jest bardzo dużo pytań na ten temat, więc postanowiłem wyjaśnić w miarę możliwości jak powinno się to robić, zaczynamy...
Informacja dla tych którzy robią to na Ubuntu, przed każdym poleceniem trzeba dodać sudo
- Zacznijmy od podstawowych poleceń:
Kod: Zaznacz cały
apt-get update apt-get upgrade
- Instalujemy pakiety, które są nam potrzebne, aby sprawnie działał nasz silnik.
Kod: Zaznacz cały
apt-get install libboost1.42-all-dev libgmp3-dev liblua5.1-0 liblua5.1-0-dev liblua50 liblua50-dev liblualib50 liblualib50-dev lua50 lua5.1 libsqlite0-dev libsqlite3-dev sqlite3 libmysql++-dev libmysqlclient-dev mysql-client-5.1 mysql-server-5.1 mysql-common libxml2-dev libxml++2.6-dev cpp gcc g++ make automake autoconf pkg-config subversion liblua5.1-sql-mysql-dev liblua5.1-sql-sqlite3-dev zlib1g-dev zlib1g libcrypto++-dev libcrypto++8
- Zakładam, że posiadamy już silnik gry (TFS) tak więc wchodzimy tam gdzie się on znajduje i wykonujemy poniższe polecenia.
Musimy uruchomić skrypt autogen.sh poleceniem:Jeżeli jednak nie będzie chciało się nam wykonać znaczy, że plik, przy którym jesteśmy nie ma wystarczających praw, możemy zmienić je za pomocąKod: Zaznacz cały
./autogen.sh
Wtedy zmienimy prawa wszystkim plikom, które znajdują się w danym katalogu.Kod: Zaznacz cały
chmod -R 700 .
- Teraz ustawiamy jak ma być skonfigurowany silnik, czy ma działać jedynie w trybie MySql, czy SqLite, czy może w obu jednocześnie, to zależy tylko od nas.
Kod: Zaznacz cały
./configure --enable-mysql --enable-sqlite --enable-remote-control --enable-server-diag --enable-root-permission
- Aby skompilować nasz silnik do terminala wpisujemy takie polecenie:
Myślę, że w miarę przystępnie opisałem sposób kompilacji silnika, nie wiem czy w dobrym dziale to zrobiłem, ale skoro serwery to chyba tutaj. Jeżeli poradnik się przyjmie, będą kolejne z tej serii typu (instalacja boostow, Instalacja Strony OTS, i więcej).
Kod: Zaznacz cały
make
