[+] Pakiety w

Pomoc dotycząca instalacji systemu
jaskmar

[+] Pakiety w świeżo zainstalowanym systemie

Post autor: jaskmar »

Witam.
Zaczynam swoją przygodę z Linuksem, także proszę do mnie mówić łopatologicznie.

Mój Debian po instalacji zdaje się być bardzo okrojony. Brakuje takich podstawowych pakietów, jak np. gcc, automake itp. Podczas instalacji graficznej, instalator się nie pytał o tak szczegółowe rzeczy, czy zainstalować to czy tamto. Przez brak takich pakietów niesamowicie ciężko zainstalować mi sterowniki do karty sieciowej.

Żeby zainstalować to, potrzeba tamto, żeby to, trzeba tamto itd. Zeszło mi to w sumie jakieś 12godzin po drodze pojawiały się jakieś inne problemy.
Muszę wszystko oczywiście instalować ręcznie, bo nie mam internetu (brak sterowników do karty sieciowej).

Teraz pytanie, czy nie mogę zainstalować Debiana, tak, żeby nie był tak "okrojony".
(Pamiętajcie że jestem zielony).
fnmirk
Senior Member

Post autor: fnmirk »

Skoro zaczynasz swoją przygodę z Linuksem to mamy, specjalnie na Twoje życzenie, przepisać wszystkie artykuły jakie są dostępne w dziale dla początkujących?
Zajrzałeś do:
działu forum dla początkujących?
Wiesz co to jest ,,Debian Reference''? Przekartkowałeś przynajmniej?
&quot pisze:Muszę wszystko oczywiście instalować ręcznie, bo nie mam internetu (brak sterowników do karty sieciowej).
Dlaczego nie dostarczysz jakichś informacji o posiadanym sprzęcie i wersji Debiana, tylko narzekasz?
Dostarcz jakichś informacji:
http://debian.linux.pl/threads/12771-Za ... kasz-pomoc
jaskmar

Zajrzałem do działu dla początkujących, nie wiem dlaczego zakładasz, że nie.

Moja karta sieciowa (WiFi) to TP-Link Realtek TL-WN353GD, chociaż wątpie żeby to było istotne jeżeli chodzi o instalację np gcc przy instalacji systemu. Debian 5.0.6 architektura i386
fnmirk
Senior Member

&quot pisze:Zajrzałem do działu dla początkujących, nie wiem dlaczego zakładasz, że nie.
Dlatego: