Strona 1 z 1
Problem z biblioteką libstdc++.so.5
: 22 czerwca 2010, 10:36
autor: Mleczny
Witam.
Mam problem z biblioteką libstdc++.so.5
Po uruchomieniu serwera poprzez:
występuje następujący błąd:
Kod: Zaznacz cały
./cod2_lnxded: error while loading shared libraries: libstdc++.so.5: cannot open shared object file: No such file or directory
Mój system to: Linux Debian 5.0 - LAMP - RAID1 - 64bit.
Proszę o pomoc.
Po wykonaniu:
pokazuje, że biblioteka jest zainstalowana.
: 22 czerwca 2010, 10:56
autor: zbig
: 22 czerwca 2010, 11:54
autor: Mleczny
Dziękuję za odnośnik do dobrego artykułu. Niestety to:
nie działa. Odnośnik nie jest już aktywny. Szukałem pliku gcc3-libs.tar.bz2 ręcznie, jednak wszędzie jest ten sam adres. Jak dowiedzieć się co znajduje się w tej bibliotece? Dodam jeszcze, że na Debianie 32bitowym udało mi się uruchomić poprzez wpisanie:
Kod: Zaznacz cały
apt-get install libstdc++5
ln -s /usr/lib/libstdc++.so.6 /usr/lib/libstdc++.so.5
Debian 64bitowy ma dodatkowo katalog lib64. W nim znajduje się libstdc. Jeżeli przekopiuję te biblioteki z lib64 do lib podczas uruchamiania serwera wyświetla już inny błąd. Dokładnie nie pamiętam jaki. Jeżeli zajdzie potrzeba sprawdzę i napiszę. jednak chyba nie tędy droga?
: 23 czerwca 2010, 10:26
autor: adasiek_j
Na szybko - jesli możesz, to po prostu zmień system na 32-bity. Nie zmieni to wiele w wydajności serwera gry, a ominiesz problem.
Adam
: 27 czerwca 2010, 12:01
autor: Mleczny
Problem jest taki, że serwer ma ponad 6GB RAM. Wiem, że można jakoś pokombinować, żeby 32 bit obsługiwało więcej pamięci. Jednak jest to przeskakiwanie z jednego problemu w drugi.
: 27 czerwca 2010, 13:22
autor: AdeBe
Mleczny pisze:Problem jest taki, że serwer ma ponad 6GB RAM. Wiem, że można jakoś pokombinować, żeby 32 bit obsługiwało więcej pamięci. Jednak jest to przeskakiwanie z jednego problemu w drugi.
Ale przecież masz w repozytorium jądra typu *-bigmem z włączonym PAE i obsługujące do 64GB. Jaki problem wpisać jedną komendę w konsoli?