Dane jest zadanie:
1 Utworzyć typ wyliczeniowy wzor zawierający elementy:
bez, rododendron, sosna, fiolek, czekaolada
2. Utworzyć dwuwymiarową tablicę o wymiarach 20*15
3. Opracować funkcję nie zwracającą wartości o nazwie tlo posiadającą jeden parametr typu wzor za pomocą, którego zostanie przekazany do funkcji wzór podstawowy podłogi. Zadaniem funkcji tlo jest wypełnienie tablicy podloga wzorem podanym w parametrze
dotychczasowy kod wygląda tak
Kod: Zaznacz cały
#include <cstdlib>
#include <iostream>
using namespace std;
//typedef bylo odrzucilem
enum wzor {bez, rododendron, sosna, fiolek,czekolada};
int i,j,akcja;
int main(int argc, char *argv[])
{
wzor podloga[20][15]; //def tablicy 2 wymiarowej
void tlo (wzor);
{
     do
     {
      cout << "1 Bez" << std::endl;
      cout << "2 Rododendron" << std::endl;
      cout << "3 Sosna" << std::endl;
      cout << "4 Fiolek" << std::endl;
      cout << "5 Czekolada" << std::endl;
      cout << "Twoj wybor: ";
      cin >> akcja;
      }
while (akcja!=1 && akcja!=2 && akcja!=3 && akcja!=4 && akcja!=5);     //  !=  nie rowna sie
}
switch (akcja)
{
       default: cout << "Zly wybor liczba nie zawiera sie w [1,5]"<<endl;  //chyba nie dziala
       case 1: cout << "Wybrano BEZ" <<endl;
       podloga[i][j]=bez;
       break;
       case 2: cout << "Rododendron"<<endl;
       podloga[i][j]=rododendron;
       break;
       case 3: cout << "Sosna"<<endl;
       podloga[i][j]=sosna;
       break;
       case 4: cout << "Fiolek"<<endl;
       podloga[i][j]=fiolek;
       break;
       case 5: cout << "Czekolada"<<endl;
       podloga[i][j]=czekolada;
       break;
}
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}