Nowy komputer jaki procesor?

Wszystko związane z jądrem systemowym, sterownikami, sprzętem itp.
steb0

Nowy komputer jaki procesor?

Post autor: steb0 »

Witam.
Stanąłem przed koniecznością złożenia nowej maszyny i nie wiem jaki wybrać procesor, rozważam trzy kandydatury, a mianowicie:
  • Intel Core i7 860 2,80 GHz BOX[/b],
    Intel Core2 Quad Q9650 3,00 GHz BOX
    AMD Phenom II Quad-Core 965 BOX Black Edition
Teraz parę słów o zastosowaniu, z komputera korzystają 3 osoby:
Ja używam komputera głównie do rozrywki muzyka, filmy (w tym pisanie programów) (Debian).
Moja dziewczyna zajmuje się poligrafią i grafiką 3D (Windows, Debian).
No i kolega zapalony gracz czyli Windows.

Nie znam się za bardzo na sprzęcie i w tym miejscu zwracam się do was o pomoc. Być może jakoby przy okazji ktoś z bardziej obeznanych forumowiczów poleci również pozostałe podzespoły: płytę główną, kartę graficzną oraz pamięci, tak żeby to wszystko razem w miarę sprawnie się komponowało. Dodam może jeszcze, że zależy mi na 64 bitowym systemie (Debian).
yantar
Member

Post autor: yantar »

Intel Core2 Quad Q9650 3,00 GHz BOX ← to nie jest raczej dobry wybór jeśli chodzi o przyszłość podstawka LGA775 coby nie było będzie wycofywana i nic więcej się na nią wydajniejszego już nie pojawi. No i cena. Plusy wydajny, sprawdzi się w grach, w pracach nad grafiką niewiele ustępuje i7.
Pewnie wciąż będzie w przyzwoitej cenie za kilka lat gdy przyjdzie do wymiany sprzętu.
Jeśli już ta podstawka to można się zastanowić czy nie wziąć tańszego Q9550, spora różnica w cenie, a dołożyć do karty graficznej.

i7 860 cena podobna, trzeba by popatrzeć w testy jak wypada porównanie do Q9650, ale chyba był szybszy (raczej na pewno w obliczeniach, dobre testy są na egielda.pl). Cena podobna do Q9650, droższe niestety płyty główne.