Ksi

Wszystko Off Topic
mx21

KsiąŻki, ebooki - Linux/Debian sieci - co polecacie?

Post autor: mx21 »

Witam,
Chciałbym Was poprosić o pomoc przy wyborze materiałów/książek o tematyce linuksowej, konkretnie sieci na Linuksie.
Moje doświadczenie z Linuksem to obecnie około 1,5 roku na Ubuntu.
Jestem uczniem liceum o profilu matematyczno-informatycznym, teraz żałuje trochę bo mogłem iść do technikum informatycznego... no ale cóż, sam jeszcze dokładnie nie wiedziałem co mnie kręci.
Pisze to, aby sprecyzować moje oczekiwania co do podanych przez Was materiałów. Ostatnio myślałem, nad swoim przyszłym zajęciem i stwierdziłem: sieci oparte na Linuksie. Po liceum, chciałbym iść na studia informatyczno-inżynierskie, o takiej właśnie specjalizacji oraz zdobyć jakieś certyfikaty (Cisco). Czym warto się jeszcze zająć? Jak myślicie, czy jest warto się wgłębiać w ten temat i zajmować się tym zawodowo, innymi słowy czy jest w tym "przyszłość"? Prosiłbym Was o opinie oraz o podanie materiałów, które przydałyby mi się - książki które mógłbym sobie kupić, które polecacie, bo to jest trochę jednak wydatek, a nie chciałbym kupić sobie złej książki, lub takiej, z której trudno byłoby mi się uczyć.
Kończąc, prosiłbym was o pozycje wgłębiające mnie w temat:
  • - Linuksa - w szczególności chciałbym się oprzeć na Debianie
    - Sieci komputerowych
    - Bezpieczeństwa systemów, sieci.
    - Aspekty administracji systemem operacyjnym
Mam nadzieje, że napisałem wszystko jasno i czytelnie. Proszę Was o pomoc i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
KeFaS
Beginner

Post autor: KeFaS »