Strona 1 z 1

[+] Modyfikacja xorg.conf - główny ekran ze złej strony

: 23 kwietnia 2009, 14:37
autor: lamek
Witam. Zainstalowałem sobie compiz-fusion, a ze względu na to że nie działa on z xineramą, musiałem poszukać w jaki sposób uzyskać efekt xineramy bez jej użycia tak bym mógł się cieszyć efektami 3D.
Po dłuższych poszukiwaniach znalazłem. Dokonałem zmian w xorg.conf, analizując post ze strony:
http://ubuntu-utah.ubuntuforums.org/sho ... 522&page=2

Mój xorg.conf wygląda następująco:

Kod: Zaznacz cały

Section "ServerLayout"
Identifier "Default Layout"
Screen 0 "Screen0" 0 0
EndSection

Section "Module"
Load "glx"
Load "dbe"
Load "extmod"
Load "int10"
Load "type1"
Load "vbe"
Load "freetype"
Load "bitmap"
Load "dri"
Load "Xgl"
EndSection

Section "ServerFlags"
Option "Xinerama" "0"
EndSection

Section "InputDevice"
    # generated from default
    Identifier     "Mouse0"
    Driver         "mouse"
    Option         "Protocol" "auto"
    Option         "Device" "/dev/psaux"
    Option         "Emulate3Buttons" "no"
    Option         "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

Section "InputDevice"
    # generated from default
    Identifier     "Keyboard0"
    Driver         "kbd"
    Option         "XkbRules" "xorg"
    Option         "XkbModel" "pc105"
    Option         "XkbLayout" "pl"
EndSection

Section "Monitor"
    # HorizSync source: edid, VertRefresh source: edid
    Identifier     "Monitor0"
    VendorName     "Unknown"
    ModelName      "Seiko"
    HorizSync       30.0 - 75.0
    VertRefresh     63.0
    Option         "DPMS"
EndSection


Section "Device"
Identifier "Videocard0"
Driver "nvidia"
VendorName "NVIDIA Corporation"
Option "RenderAccel" "true"
Option "CursorShadow" "true"
Option "AddARGBVisuals" "True"
Option "AddARGBGLXVisuals" "True"
EndSection

Section "Device"
Identifier "Videocard1"
Driver "nvidia"
VendorName "NVIDIA Corporation"
BusID "PCI:1:0:0"
Screen 1
EndSection

Section "Screen"
Identifier "Screen0"
Device "Videocard0"
Monitor "Monitor0"
DefaultDepth 24
# Option "Xinerama" "1"
Option "AllowGLXWithComposite" "True"
Option "RenderAccel" "True"
Option "AddARGBGLXVisuals" "True"
Option "DRI" "True"
Option "TwinView" "1"
Option "TwinViewXineramaInfoOrder" "CRT-0"
Option "metamodes" "CRT: nvidia-auto-select +0+0, DFP: nvidia-auto-select +1280+0"
EndSection

Section "Screen"
Identifier "Screen1"
Device "Videocard1"
Monitor "Monitor1"
DefaultDepth 24
Option "TwinView" "0"
Option "metamodes" "DFP: nvidia-auto-select +0+0"
Option "AllowGLXWithComposite" "True"
Option "RenderAccel" "True"
Option "AddARGBGLXVisuals" "True"
Option "DRI" "True"
EndSection

Section "Extensions"
Option "Composite" "Enable"
Option "RENDER" "true"
EndSection
Niestety po restarcie x'ów efekt był niemal zdumiewający compiz działa, efekt jak z xineramą jest, jednak z jednym małym ale. A więc:
  1. Główny ekran z paskiem zadań mam na podpiętym przez kabel monitorze (Iiyama), a nie na matrycy laptopa.
  2. Drugi ekran, ten bez paska zadań mam z prawej, a nie z lewej strony.
  3. Część głównego ekranu zachodzi na 2 monitor, tj jak np. włączę pełny ekran w mplayerze to część obrazu jest na 2 monitorze.
Chciałbym uzyskać efekt:
  1. Główny ekran 1280x800 na matrycy laptopa.
  2. Ekran drugi na podpiętym monitorze 1440x900 z lewej strony matrycy.
Jestem początkujący i nie znam się zbytnio na modyfikacji xorg.conf.
Starałem się sam wprowadzić zmiany, ale mi nie wychodzi.

Proszę bardzo o pomoc w modyfikacji mojego xorg.conf.

: 23 kwietnia 2009, 20:47
autor: lis6502
Przeczytaj to i skup się szczególnie od punktu 6tego. Sam kiedyś ustawiałem Xineramę, ale tylko z pomocą manuala (nie miałem jeszcze dostępu do internetu). Spróbuj (ja nie mogę, jestem poza domem)

Kod: Zaznacz cały

man xinerama
man -k xinerama

: 23 kwietnia 2009, 22:23
autor: lamek
Zrobione przerobiłem ten swój.
Compiz działa,ale ma to jedną wadę tworzy jeden ekran o rozdzielczości 2720x900
więc gry się nie odpali bo wywala błąd związany z rozdzielczością. Gdy odpalę w wirtualnym oknie to już idzie ale jak wyłączę grę to wtedy dziwnie rozjaśnia ekran.

Mój zmodyfikowany xorg.conf:

Kod: Zaznacz cały

Section "ServerLayout"
Identifier "Default Layout"
Screen 0 "Screen0" 0 0
EndSection

Section "Module"
Load "glx"
Load "dbe"
Load "extmod"
Load "int10"
Load "type1"
Load "vbe"
Load "freetype"
Load "bitmap"
Load "dri"
Load "Xgl"
EndSection

Section "ServerFlags"
Option "Xinerama" "0"
EndSection

Section "InputDevice"
    # generated from default
    Identifier     "Mouse0"
    Driver         "mouse"
    Option         "Protocol" "auto"
    Option         "Device" "/dev/psaux"
    Option         "Emulate3Buttons" "no"
    Option         "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

Section "InputDevice"
    # generated from default
    Identifier     "Keyboard0"
    Driver         "kbd"
    Option         "XkbRules" "xorg"
    Option         "XkbModel" "pc105"
    Option         "XkbLayout" "pl"
EndSection

Section "Monitor"
    # HorizSync source: edid, VertRefresh source: edid
    Identifier     "Monitor0"
    VendorName     "Unknown"
    ModelName      "Seiko"
    HorizSync       30.0 - 75.0
    VertRefresh     63.0
    Option         "DPMS"
EndSection


Section "Device"
Identifier "Videocard0"
Driver "nvidia"
VendorName "NVIDIA Corporation"
Option "RenderAccel" "true"
Option "CursorShadow" "true"
Option "AddARGBVisuals" "True"
Option "AddARGBGLXVisuals" "True"
EndSection

Section "Device"
Identifier "Videocard1"
Driver "nvidia"
VendorName "NVIDIA Corporation"
BusID "PCI:1:0:0"
Screen 1
EndSection

Section "Screen"
Identifier "Screen0"
Device "Videocard0"
Monitor "Monitor0"
DefaultDepth 24
Option "Xinerama" "1"
Option "AllowGLXWithComposite" "True"
Option "RenderAccel" "True"
Option "AddARGBGLXVisuals" "True"
Option "DRI" "True"
Option "TwinView" "1"
Option "TwinViewXineramaInfoOrder" "DFP-0"
Option "metamodes" "DFP: nvidia-auto-select +1440+0, CRT: nvidia-auto-select +0+0"
EndSection

Section "Screen"
Identifier "Screen1"
Device "Videocard1"
Monitor "Monitor1"
DefaultDepth 24
Option "TwinView" "0"
Option "metamodes" "DFP: nvidia-auto-select +0+0"
Option "AllowGLXWithComposite" "True"
Option "RenderAccel" "True"
Option "TwinViewOrientation" "LeftOf"
Option "AddARGBGLXVisuals" "True"
Option "DRI" "True"
EndSection

Section "Extensions"
Option "Composite" "Enable"
Option "RENDER" "true"
EndSection   	
Wystarczyło zmienić 2 linijki na:

Kod: Zaznacz cały

Option "TwinViewXineramaInfoOrder" "DFP-0" 
Option "metamodes" "DFP: nvidia-auto-select +1440+0, CRT: nvidia-auto-select +0+0"
Option "TwinViewXineramaInfoOrder" "DFP-0" pozwala ustalić na kórym monitorze znajduje się ekran z paskiem narzędziowym.
Option "metamodes" "DFP: nvidia-auto-select +1440+0, CRT: nvidia-auto-select +0+0" określa położenie monitorów względem siebie.

: 24 kwietnia 2009, 00:09
autor: lis6502
A jesli powiem, że Xinerama nie jest przeznaczona dla graczy, compizowców, winemaniaków i im podobnych, to rozwieje to Twoje wątpliwości?

: 24 kwietnia 2009, 02:00
autor: lamek
To ja odpowiem, że chłopaki od linuksa muszą popracować bo panowie z microsoftu na windowsie ten problem jakoś rozwiązali. I taki DualView chodzi znakomicie. Takie Areo chodzi przy DualView=xinerama i gry też się odalają

: 24 kwietnia 2009, 02:36
autor: ArnVaker
"chłopaki od linuksa" vs "panowie z microsoftu" ?

Dziwna jakaś ta Twoja wypowiedź :-( .

Xinerama nie jest już rozwijana, nie wiem, czy jest jakiś aktualny projekt mający podobne zastosowanie.