Strona 1 z 1
virtualizacja grafiki na VirtualBox
: 25 stycznia 2009, 18:06
autor: blasq
Witam.
Postawiłem z sukcesem virtualboxa, i zainstalowałem na nim windowsa XP. Jednak nie wpadłem na to, że nie będzie mógł korzystać z dobrodziejstw mojej karty graficznej takich jak akcelerator 3D.
Czy jest możliwość jakiegoś zawirtualizowania karty grafiki, lub zrobienia czegoś, przez co programy typu inventor będą mogły korzystać z akceleracji?
pozdrawiam.
: 25 stycznia 2009, 18:32
autor: lis6502
Niespecjalnie. Od wersji 2.11 (mówimy o wersji od sun'a, nie OSE) masz możliwość włączenia 'akceleracji grafiki', ale dotyczy ona raczej 2d.
: 25 stycznia 2009, 19:32
autor: Pies
Z User Manuala i chaneloga wynika co innego - od wersji 2.1.0 Virtualbox nie OSE posiada eksperymentalną obsługę akceleracji sprzętowej 3D. Niestety na dzień dzisiejszy jest to raczej ciekawostka ze względu na ograniczenia - akceleracja dotyczy tylko grafiki OpenGL i działa tylko na 32 bitowych gościach - Windows XP i Vista.
Jeżeli taka akceleracja ciebie zadowala, to musisz jeszcze ją włączyć w ustawieniach - jako usługa eksperymentalna domyślnie jest wyłączona.
A wie ktoś może w jaki sposób można sensownie ustalić czy dany program/gra korzysta z OpenGL czy z DirectX? Konkretnie interesuje mnie Battlefield 2142, ale w internecie informacji znaleźć mi się nie udało, a spędzić kupę czasu by osiągnąć 0,5fps nie mam ochoty...
: 25 stycznia 2009, 20:55
autor: ruun
A wie ktoś może w jaki sposób można sensownie ustalić czy dany program/gra korzysta z OpenGL czy z DirectX? Konkretnie interesuje mnie Battlefield 2142, ale w internecie informacji znaleźć mi się nie udało, a spędzić kupę czasu by osiągnąć 0,5fps nie mam ochoty...
Informacje z wikipedii..
Windows XP lub Mac OS X, procesor o prędkości 1.7 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce FX5700 lub lepsza), 4 GB HDD, Windows XP, DirectX 9.0c, Szerokopasmowy dostęp do internetu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Battlefield_2142
: 25 stycznia 2009, 21:25
autor: Pies
Tak, czytałem to, ale czy można temu ufać? Mogę porównać Enemy Territory: Quake Wars i Battlefield 2142 - obie w wymaganiach mają Windowsa XP (etqw dopuszcza również Viste), obie wymagają DirectX 9.0c, karty dźwiękowej zgodnej z tym DirectX'em. etqw wymaga jeszcze karty graficznej zgodnej z DirectX'em, Battlefield tylko z min 128mb ramu. Z tego nam by wynikało, że obie gry działają na DirectX. Różnica między tymi grami jednak jest taka, że etqw posiada natywną wersję dla Linuxa a Battlefield z tego co wiem nie, więc nie chcę czerpać informacji z wymagań gier, ponieważ one po prostu nie są wiarygodne.
Zdaje się, że ten absurd wynika po prostu z faktu, że tak jak w Linuksie wine "tłumaczy" DirectX na OpenGL, tak w Windowsie OpenGL jest "tłumaczony" na DirectX.
: 28 stycznia 2009, 23:21
autor: killanonimx
Pies pisze:akceleracja dotyczy tylko grafiki OpenGL i działa tylko na 32 bitowych gościach - Windows XP i Vista.
U mnie działa na Windows 2000.
Próbowałem taki program o nazwie directx2opengl wrapper (chyba), ale u mnie nie działa (może dlatego że to Windows 2000).