Niepoprawnie zainstalowany gcc - Debian Etch

Tematy związane z oprogramowaniem, instalacją, konfiguracją
kowal61

Niepoprawnie zainstalowany gcc - Debian Etch

Post autor: kowal61 »

Witam wszystkich,
zainstalowałem sobie ostatnio Debiana w wersji Etch. Jestem początkującym użytkownikiem, możliwe, że popełniłem jakiś głupi błąd podczas instalacji, ale nie mogę sobie z nim poradzić. Gdy próbuję zainstalować jakiś program w tar.gz pojawia się:
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cl.exe... no
configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH
Podczas gdy próbuję instalować coś (środowisko graficzne) z pliku z rozszerzeniem .run:
Checking for usable C compiler... gcc
Checking for usable C++ compiler... g++
Checking for GNU make... GNUmake
Checking for package config tool... not found
Nie mam pojęcia co z tym zrobić, próbowałem już wielu rzeczy. Gdy używam apt-get install/remove gcc wypisuje listę plików na zasadzie:
Wymaga : xxx (>=wersja) ale nie da się go zainstalować
Niespełnione zależności
Przez ten problem nie mogłem skonfigurować jeszcze internetu (mam w domu wifi), a przez co uaktualnić systemu.
PhockouS

Post autor: PhockouS »

Do zastosowań domowych polecam ja Tobie zaktualizować system do wersji Lenny. Jak tego dokonać przeczytasz na forum.

"Instalowanie" czegoś z archiwów (typu *.tar.gz) jest możliwe poprzez kompilację. Skoro jesteś początkującym użytkownikiem poprostu to olej.

Używaj apt-get (ew. aptitude) do instalowania pakietów bezpośrednio z repozytoriów, unikniesz problemów a wszystko powinno działać bez problemów. Pamiętaj żeby nie mieszać apt'a z aptitude, najlepiej przeczytaj na forum czym się co różni i zdecyduj. Ja od siebie mogę polecić aptitude.

Debian posiada ogromne repozytorium dlatego większość pakietów powinieneś bez problemu zainstalować.

Powodzenia 8-)
maly
Beginner

Post autor: maly »

kowal61:

Kod: Zaznacz cały

apt-get install build-essential  
A teraz?
kowal61