X.org i

Zagadnienia dotyczące menadżerów okien, środowisk graficznych - X, KDE, GNOME, Fluxbox, XFCE., Compiz itp.
ChiFu
Posty: 4
Rejestracja: 24 marca 2007, 21:45

Post autor: ChiFu »

log xorga wieszajacy kompa przy ladowanym dri
log xorga przy zahaszowanym 'load "dri"'
jak widac log po zwisie konczy sie na

Kod: Zaznacz cały

(II) Configured Mouse: ps2EnableDataReporting: succeeded
w drugim logu przy zahaszowanym load dri jest dalsza czesc

Kod: Zaznacz cały

(**) RADEON(0): RADEONSaveScreen(2)
(**) RADEON(0): RADEONSwitchMode() !n(**) RADEON(0): RADEONModeInit()
1280x1024     157.50  1280 1344 1504 1728  1024 1025 1028 1072 (24,32) +H +V
1280x1024     157.50  1280 1344 1504 1728  1024 1025 1028 1072 (24,32) +H +V
(**) RADEON(0): Pitch = 16777472 bytes (virtualX = 1280, displayWidth = 2048)
(**) RADEON(0): dc=15750, of=31500, fd=140, pd=2
(**) RADEON(0): RADEONInit returns 0x81fdc08
(**) RADEON(0): RADEONRestoreMode()
(**) RADEON(0): RADEONRestoreMode(0x81fdc08)
(**) RADEON(0): RADEONRestoreMemMapRegisters() : 
(**) RADEON(0):   MC_FB_LOCATION   : 0xdfffd800
(**) RADEON(0):   MC_AGP_LOCATION  : 0xffffffc0
(**) RADEON(0): Updating display base addresses...
(**) RADEON(0): Memory map updated.
(**) RADEON(0): Programming CRTC1, offset: 0x00000000
(**) RADEON(0): Wrote: 0x0000000c 0x0001008c 0x00000000 (0x0000bc00)
(**) RADEON(0): Wrote: rd=12, fd=140, pd=1
(**) RADEON(0): GRPH_BUFFER_CNTL from 20204c4c to 20237c6c
(**) RADEON(0): EngineRestore (32/32)
___update___
a zeby bylo smieszniej to jak zabotuje knopixa 5.1 live wszystko dziala, zagladam do xconfa, dri zaladowane, glxgears -printfps robi 5000fps i zebatki kreca sie az milo.
Art_us
Posty: 10
Rejestracja: 27 marca 2007, 22:04
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Art_us »

zaraz przepuszcze na nowo konfiguracje x.org może u mnie podobny log wyskoczy ;)

[ Dodano: 2007-04-10, 21:16 ]
ChiFu, Przejżałem twojego loga i u mnie to wygląda w sumie identycznie, z zahaszowanym load dri sorg sie podnosi .. nei zawiesza Xów --- tylko ten efekt .. czarny ekran nic nie zmienia. Cały czas mnie nurtuje klawiatura i myszka w tym wszystkim, ale czego moge chciec od najprostszej klawki logitecha i myszki optycznej z kolkiem wszystko na ps2 :].... ciekawe na czym polega analogia w naszych kompach.. jaką masz konfiguracje ChiFu, ?

Płyta, procek, ram, grafika ?
Ja mam Abit nf7-s, 512 ram kingmax, AMD sempron 2600 +, Radeon 9600 pro Saphire

... ciekawa sprawa, tylko czy rozwiązanie będzie równie ciekawe
ChiFu
Posty: 4
Rejestracja: 24 marca 2007, 21:45

Post autor: ChiFu »

Tez mam Abita NF7 v2.0 do tego bartona 2500+ giga ramu na dwoch roznych kosciach bez duala i R9800 Pro Mediona. czyzby to prez plyte glowna? bo jak podlacze starego Radeona 9200 wiesza sie rak samo, plyte mam na ostatnim biosie abita, wczesniej na taipanie tez sie wieszalo.
A co jeszcze odkrylem to ze moge zaladowac dri ale wtedy load glx musi byc zahaszowane, czyli razem sie nie laduja.
Zwis u mnie wyglada tak ze klawiatura nie reaguje (na ps2) i czarny ekran, a jak wtedy wywolam menu na monitorze (samsung syncmaster 757dfx) to jest tak przesuniete i wyglada jak na najwyzszej rozdzielczosci (2048x1536)
Art_us
Posty: 10
Rejestracja: 27 marca 2007, 22:04
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Art_us »

ZAinstalowałem sterowniki ZAmknięte ATI :) i coś się ruszyło :) mam obraz w dorej rozdzielczości 1440 x 900 ;) , i teraz ta akceleracja nieszczesna .. niby chodzi ale :)

glxinfo daje mi rezultat:

Kod: Zaznacz cały

 
artur@host-81-190-77-81:~$ glxinfo
name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating,
    GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_OML_swap_method,
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_hyperpipe,
    GLX_SGIX_swap_barrier, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_MESA_copy_sub_buffer
client glx vendor string: ATI
client glx version string: 1.3
client glx extensions:
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context,
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_SGI_video_sync, GLX_ARB_multisample,
    GLX_ATI_pixel_format_float, GLX_ATI_render_texture
GLX version: 1.2
GLX extensions:
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context,
    GLX_ARB_multisample
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: RADEON 9600 Generic
OpenGL version string: 2.0.6011 (8.28.8)
OpenGL extensions:
    GL_ARB_multitexture, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_compiled_vertex_array,
    GL_S3_s3tc, GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program,
    GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader,
    GL_ARB_multisample, GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_point_parameters,
    GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shader_objects, GL_ARB_shading_language_100,
    GL_ARB_shadow, GL_ARB_shadow_ambient, GL_ARB_texture_border_clamp,
    GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map,
    GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine,
    GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3,
    GL_ARB_texture_float, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
    GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_blend,
    GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader,
    GL_ARB_window_pos, GL_ARB_draw_buffers, GL_ATI_draw_buffers,
    GL_ATI_element_array, GL_ATI_envmap_bumpmap, GL_ATI_fragment_shader,
    GL_ATI_map_object_buffer, GL_ATI_separate_stencil,
    GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_float,
    GL_ATI_texture_mirror_once, GL_ATI_vertex_array_object,
    GL_ATI_vertex_attrib_array_object, GL_ATI_vertex_streams,
    GL_ATIX_texture_env_combine3, GL_ATIX_texture_env_route,
    GL_ATIX_vertex_shader_output_point_size, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra,
    GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_minmax,
    GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint,
    GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_framebuffer_object,
    GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters,
    GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
    GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap,
    GL_EXT_texgen_reflection, GL_EXT_texture3D,
    GL_EXT_texture_compression_s3tc, GL_EXT_texture_cube_map,
    GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_combine,
    GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic,
    GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_mirror_clamp,
    GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array,
    GL_EXT_vertex_shader, GL_HP_occlusion_test, GL_NV_blend_square,
    GL_NV_occlusion_query, GL_NV_texgen_reflection, GL_SGI_color_matrix,
    GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp,
    GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays
glu version: 1.3
glu extensions:
    GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess

   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x23 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
0x24 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
0x25 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
0x26 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
0x27 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  1 0 None
0x28 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  1 0 None
0x29 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  1 0 None
0x2a 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  1 0 None
0x2b 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
0x2c 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
0x2d 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
0x2e 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
0x2f 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  2 1 None
0x30 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  2 1 None
0x31 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  2 1 None
0x32 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  2 1 None
0x33 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
0x34 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
0x35 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
0x36 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
0x37 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  4 1 None
0x38 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  4 1 None
0x39 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  4 1 None
0x3a 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  4 1 None
0x3b 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
0x3c 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
0x3d 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
0x3e 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
0x3f 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  6 1 None
0x40 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  6 1 None
0x41 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  6 1 None
0x42 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  6 1 None
0x43 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
0x44 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
0x45 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
0x46 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
0x47 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  1 0 None
0x48 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  1 0 None
0x49 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  1 0 None
0x4a 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  1 0 None
0x4b 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
0x4c 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
0x4d 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
0x4e 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
0x4f 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  2 1 None
0x50 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  2 1 None
0x51 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  2 1 None
0x52 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  2 1 None
0x53 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
0x54 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
0x55 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
0x56 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
0x57 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  4 1 None
0x58 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  4 1 None
0x59 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  4 1 None
0x5a 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  4 1 None
0x5b 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
0x5c 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  1 0 None
0x5d 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
0x5e 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  1 0 None
0x5f 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  6 1 None
0x60 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  6 1 None
0x61 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  6 1 None
0x62 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  6 1 None
artur@host-81-190-77-81:~$                                          

[ Dodano: 2007-04-17, 23:10 ]

Wynik GLX gears -- i tutaj pytanie - to co poniżej jest wynikiem działania kołeczek na ehranie, jak je zwine do paska to mam ok 5200 - 7000 FPS, czym się mam sugerować właściwie i czy to oznacza działająca akceleracje czy nie.

Patrząc na wyniki innych jak widziałem to wyglada moj wynik że tak powiem "biednie".

Kod: Zaznacz cały

177 frames in 5.0 seconds = 235.273 FPS
1196 frames in 5.0 seconds = 237.753 FPS
1239 frames in 5.0 seconds = 247.720 FPS
1103 frames in 5.0 seconds = 220.596 FPS
996 frames in 5.0 seconds = 199.195 FPS
1251 frames in 5.0 seconds = 249.925 FPS
1075 frames in 5.0 seconds = 214.888 FPS
1169 frames in 5.0 seconds = 233.594 FPS
1089 frames in 5.0 seconds = 217.638 FPS
1249 frames in 5.0 seconds = 249.596 FPS
1121 frames in 5.0 seconds = 224.024 FPS
1249 frames in 5.0 seconds = 249.798 FPS
1185 frames in 5.0 seconds = 236.998 FPS
851 frames in 5.0 seconds = 170.059 FPS
8108 frames in 5.0 seconds = 1619.248 FPS
12561 frames in 5.0 seconds = 2511.660 FPS
1140 frames in 5.0 seconds = 227.997 FPS
1112 frames in 5.0 seconds = 222.396 FPS
1169 frames in 5.0 seconds = 233.795 FPS
1019 frames in 5.0 seconds = 203.793 FPS         
nie wiem czy to wiele czy też nie :)
Prosze o jakąs sugestie :)

[ Dodano: 2007-04-19, 21:18 ]
Działa tylko czy dobrze ?
ODPOWIEDZ