virtualizacja grafiki na VirtualBox

Tematy związane z oprogramowaniem, instalacją, konfiguracją
blasq
Posty: 77
Rejestracja: 12 września 2006, 15:12

virtualizacja grafiki na VirtualBox

Post autor: blasq »

Witam.
Postawiłem z sukcesem virtualboxa, i zainstalowałem na nim windowsa XP. Jednak nie wpadłem na to, że nie będzie mógł korzystać z dobrodziejstw mojej karty graficznej takich jak akcelerator 3D.
Czy jest możliwość jakiegoś zawirtualizowania karty grafiki, lub zrobienia czegoś, przez co programy typu inventor będą mogły korzystać z akceleracji?

pozdrawiam.
Awatar użytkownika
lis6502
Member
Posty: 1798
Rejestracja: 05 listopada 2008, 20:14
Lokalizacja: Miasto Szybowców

Post autor: lis6502 »

Niespecjalnie. Od wersji 2.11 (mówimy o wersji od sun'a, nie OSE) masz możliwość włączenia 'akceleracji grafiki', ale dotyczy ona raczej 2d.
Pies
Beginner
Posty: 127
Rejestracja: 22 sierpnia 2008, 21:17

Post autor: Pies »

Z User Manuala i chaneloga wynika co innego - od wersji 2.1.0 Virtualbox nie OSE posiada eksperymentalną obsługę akceleracji sprzętowej 3D. Niestety na dzień dzisiejszy jest to raczej ciekawostka ze względu na ograniczenia - akceleracja dotyczy tylko grafiki OpenGL i działa tylko na 32 bitowych gościach - Windows XP i Vista.
Jeżeli taka akceleracja ciebie zadowala, to musisz jeszcze ją włączyć w ustawieniach - jako usługa eksperymentalna domyślnie jest wyłączona.

A wie ktoś może w jaki sposób można sensownie ustalić czy dany program/gra korzysta z OpenGL czy z DirectX? Konkretnie interesuje mnie Battlefield 2142, ale w internecie informacji znaleźć mi się nie udało, a spędzić kupę czasu by osiągnąć 0,5fps nie mam ochoty...
Awatar użytkownika
ruun
Member
Posty: 1366
Rejestracja: 29 marca 2007, 21:07
Lokalizacja: Kruszwica

Post autor: ruun »

A wie ktoś może w jaki sposób można sensownie ustalić czy dany program/gra korzysta z OpenGL czy z DirectX? Konkretnie interesuje mnie Battlefield 2142, ale w internecie informacji znaleźć mi się nie udało, a spędzić kupę czasu by osiągnąć 0,5fps nie mam ochoty...
Informacje z wikipedii..
Windows XP lub Mac OS X, procesor o prędkości 1.7 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce FX5700 lub lepsza), 4 GB HDD, Windows XP, DirectX 9.0c, Szerokopasmowy dostęp do internetu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Battlefield_2142
Pies
Beginner
Posty: 127
Rejestracja: 22 sierpnia 2008, 21:17

Post autor: Pies »

Tak, czytałem to, ale czy można temu ufać? Mogę porównać Enemy Territory: Quake Wars i Battlefield 2142 - obie w wymaganiach mają Windowsa XP (etqw dopuszcza również Viste), obie wymagają DirectX 9.0c, karty dźwiękowej zgodnej z tym DirectX'em. etqw wymaga jeszcze karty graficznej zgodnej z DirectX'em, Battlefield tylko z min 128mb ramu. Z tego nam by wynikało, że obie gry działają na DirectX. Różnica między tymi grami jednak jest taka, że etqw posiada natywną wersję dla Linuxa a Battlefield z tego co wiem nie, więc nie chcę czerpać informacji z wymagań gier, ponieważ one po prostu nie są wiarygodne.

Zdaje się, że ten absurd wynika po prostu z faktu, że tak jak w Linuksie wine "tłumaczy" DirectX na OpenGL, tak w Windowsie OpenGL jest "tłumaczony" na DirectX.
killanonimx
Beginner
Posty: 113
Rejestracja: 11 września 2008, 15:48

Post autor: killanonimx »

Pies pisze:akceleracja dotyczy tylko grafiki OpenGL i działa tylko na 32 bitowych gościach - Windows XP i Vista.
U mnie działa na Windows 2000.
Próbowałem taki program o nazwie directx2opengl wrapper (chyba), ale u mnie nie działa (może dlatego że to Windows 2000).
ODPOWIEDZ