Trudne pocz

Potrzebujesz pomocy z C, C++, perl, python, itp.
borlus
Beginner
Posty: 299
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 14:27
Lokalizacja: okolice Poznania

Trudne początki pisania "graficznych" programów...

Post autor: borlus »

Mniej więcej 2 lata temu zacząłem przygodę z programowaniem. Mój nauczyciel zachęcił mnie do C++ i w tym języku poruszam się już dość dobrze, tworząc ciekawe aplikacje graficzne. I tu zaczyna się problem: potrafię bez problemu tworzyć aplikacje okienkowe pod Windowsem, niestety nijak nie umiem ich zrobić pod linuksem... Na Windowsie korzystałem z Borlanda, więc na start miałem już formularz i wystarczyło tylko poustawiać elementy, a właściwie obiekty i tylko zaprogramować zdarzenia. Na linuksie jeszcze nie znalazłem niestety IDE podobnego pod tym względem do Borlanda lub Visual Studio. Mógłby mnie ktoś nauczyć, jak robić aplikacje okienkowe na linuksie? Byłbym bardzo wdzięczny, bo w zasadzie to ostatnia rzecz która uniemożliwia mi zapełnienie całej przestrzeni dyskowej Debianem :-)
Theq
Beginner
Posty: 140
Rejestracja: 16 kwietnia 2007, 19:00
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Theq »

Zainteresuj sie biblioteka Qt. Jako IDE ja (jak zwykle :P) proponuje Eclipse (w tym przypadku z pluginem do Qt). Tak to mniej wiecej wyglada zaraz po instalacji:

Obrazek

Oczywiscie jest tez wiele innych mozliwosci, o ktorych sie (moze) inni wypowiedza.
giaur
Member
Posty: 1915
Rejestracja: 25 maja 2007, 22:16

Post autor: giaur »

Jest jeszcze Code::Blocks - z pluginem wxSmitch masz bardzo wygodny edytor GUI dla wxWidgets. Dziala dokladnie tak samo jak Borland - po kliknięciu generuje kod zdarzenia, mozesz tez definiowac wlasne eventy poprzez okienko analogiczne jak inspektor obiektow w Borlandzie.

Co do Eclipse, to nie uzywalem, ale wydaje mi sie ze jest to tylko edytor GUI i zdarzen sam za ciebie nie wygeneruje niestety.
Theq
Beginner
Posty: 140
Rejestracja: 16 kwietnia 2007, 19:00
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Theq »

Qt bardziej opiera sie o system sygnalow i slotow, wiec o generowaniu zdarzen nie ma co mowic ;)
ODPOWIEDZ