[+] [opengl] ati, fglrx

Potrzebujesz pomocy z C, C++, perl, python, itp.
kastagir
Posty: 12
Rejestracja: 03 października 2007, 19:47
Lokalizacja: Mielec

[+] [opengl] ati, fglrx

Post autor: kastagir »

Otóż zacząłem sobie rozkminiać bibliotekę openGL. Chcę zacząć od prostej gierki, jakiś Asteriods. Na razie skopiowałem kod z tutoriala, skompilowałem i działało.
Problem się pojawił gdy zmieniłem kartę graficzną z Nvidii na Ati.
Zainstalowałem zamknięte stery fglrx, bez problemu wszystko hula , akcelerację mam na 100%.
Niestety nie mogę zbudować mojego programu. ¬ródła są ok, kompilacja przechodzi bez zarzutu, ale linker jęczy :

Kod: Zaznacz cały

g++ init.o main.o readobj.o  -o readobj -lGL -lGLU -lX11 -lglut 
/usr/bin/ld: cannot find -lGL
collect2: ld returned 1 exit status
Wiem że to problem z sterownikami Ati, bo na Nvidii wszystko działało. Może ktoś zna rozwiązanie?
Tomipnh
Posty: 35
Rejestracja: 16 września 2007, 15:02
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Tomipnh »

Czy na otwartych sterownikach 'ati' również występuje błąd?

Pozdrawiam, Tomipnh
kastagir
Posty: 12
Rejestracja: 03 października 2007, 19:47
Lokalizacja: Mielec

Post autor: kastagir »

Tomipnh pisze:Czy na otwartych sterownikach 'ati' również występuje błąd?
Na razie nie doszedłem do tego jak na otwartych sterownikach mieć akcelerację. Ważne, że na zamkniętych działa.

Ale to już nie istotne problem rozwiązałem, należało linkować z libfglrx_pp zamiast libGL :

Kod: Zaznacz cały

g++ init.o main.o readobj.o  -o readobj -lfglrx_pp -lGLU -lX11 -lglut 
W ten sposób buduję działającą binarkę. Echh

// edit
Zainstalowałem teraz otwarte stery z akceleracją, ale błąd nadal występuje. Naprawiłem go zastępując "-lGL" "-lGLw".
ODPOWIEDZ