MOC (konsolowy player muzyczny) komunikuje się ze swoim serwerem przez gniazdo sieciowe. To gniazdo to plik:
Kod: Zaznacz cały
srwx--x--x 1 tomek tomek 0 2007-09-26 05:27 socket2
Kod: Zaznacz cały
srwx--x--x 1 tomek tomek 0 2007-09-26 05:27 socket2
Kod: Zaznacz cały
#include <sys/socket.h>
#include <sys/un.h>
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
int main (int argc, char* argv[]) {
int sockfd;
struct sockaddr_un addr;
addr.sun_family = AF_UNIX;
strcpy (addr.sun_path, argv[1]);
if ((sockfd = socket (PF_UNIX, SOCK_STREAM, 0)) == -1) {
perror ("socket");
exit (1);
}
if (bind (sockfd, (struct sockaddr*) &addr, sizeof (addr)) == -1) {
perror ("bind");
exit (1);
}
return 1;
}
Kod: Zaznacz cały
# gcc przyklad.c -o przyklad
# ./przyklad t
# file t
t: socket