Ja 3D za czołem się uczyć w 2008r i wybrałem sobie 3ds Max. Na blendera zacząłem przechodzić rok temu bo bardzo szybko się rozwija i bardzo mi podeszła jego filozofia modelowania te skróty są Extra co poukładali ale, i cały proces tworzenia od modelowania zarządzania warstwami grupami obiektów izolowania obiektu izolowania fragmentu obiektu modyfikatory nakładanie tekstur cały proces jest jakby to powiedzieć pod ręką i idzie wszystko bardzo szybko. Bo w 3D trzeba swoje odsiedzieć żeby coś wyszło. 3ds Max, Maya to takie precyzyjne modelowanie trochę sztywne a tu teraz można robić bardzo skomplikowane rzeczy w taki swobodny szybki sposób co mnie bardzo pasuje. Ścieszkę animacji Blender teraz też ma na wysokim poziomie udało im się do współpracy przyciągnąć Jeff Bell który zaprojektował ścieżkę animacji w Maya. Maya nadal standard w dużych studiach w animacji ale Blender już jest w paru i się przebija.
No i Blender ma tą Ekstra zakładkę do rzeźbienia w 3D. Nody do materiałów, globalne, a teraz dodali jeszcze Nody Geometrii.

W wersji 2.8 pojawił się ten nowy interfejs można brać te kursy od 2.8v ale ja przejrzałem i te starsze są tam dobre patenty do wykorzystanie choć opcje w innych miejscach czy innych wogle niem co może męczyć ale przebrnąłem jest oki.

A jak ktoś zaczyna z 3D to powinien nawet przerobić te starsze 3D ma parę takich własnych aspektów procesów w tworzeniu i tam w tych starszych jest to ładnie potłumaczone jak np Zwrot Wektorów Normalnych czy stosowanie glokalnych opcji na obiekcie jak spinanie siatki sprawdzanie czy nie jest gdzieś rozpięta.
Kursy Polskie to:
1. Polski Kurs Blendera:
https://www.youtube.com/channel/UC5h6sC ... XpR2xGJxMQ
2.PL Tutors (teraz to jest najlepsze z Polskich):
https://www.youtube.com/watch?v=mLcPZ-Z ... IWlU1FBnH5
3.Grafika dla Zielonych:
https://www.youtube.com/watch?v=70N0ob1 ... b2egLnxOvN
Kursy EN:
To na początek Blender Guru i ten pączek taka nauka przy projekcie modelowanie, materiały, światło, scena, kamera, Render:
https://www.youtube.com/watch?v=70N0ob1 ... b2egLnxOvN
Zresztą ma on wiele kursów na wszelkie tematy dokładnie tłumaczy nic mu nie umyka wszystko po kolej zgodnie ze sztuką cały prawidłowy proces jak układać wszystko żeby nic potem się nie wysypało.
I potem szukać tematycznych; Postać, Architektura, Wnętrza, Jedzenie, Samochody, tematy SF Fantazy, Boolen Operacje, Modelowanie Twarde.
A i na FB jest Blender Polska można pytać o wszystko.