że stosując nowe sterowniki Gallium i spatchowaną wersję Wine - Gallium Nine i uruchamiając grę w trybie natywnego Direct3D można osiągnąć wzrost FPS nawet o 100% w stosunku do zwykłego trybu Direct3D.
Jest to dla mnie interesujące bo gram w WOT, ale gram też w WOW który działa mi w trybie OpenGL bardzo szybko, ale OpenGL WOWa jest bardzo obcięty w stosunku do D3D9 i jeśliby dało się uzyskać podobną do opengl wydajność na gallium to byłbym bardzo zadowolony.
W związku z tym mam pytanie, czy ktoś już się zainteresował Gallium Nine ? Wszystkie tutoriale mówią o instalacji z PPA dla Ubuntu, a nikt nie pisze o instalacji ze źródeł na Debianie (w moim wypadku SID).
Normalnie nie boję się kompilacji i w zasadzie skompiloanie odpowiedniej wersji Wine to chyba najmniejszy problem, bardziej ciekawi mnie kwestia sterowników Gallium - jak je bezpiecznie zainstalować zastępując sterowniki NVIdii?
Dziękuję za poradę i pozdrawiam.
PS. Zagłębiłem się w temacie i sprawa wygląda następująco:
0. Gallium nine to natywna implementacja Direct3D w wersji 9 dla Linuxa oparta na sterownikach Mesa. Wine w wersji gallium nine to po prostu Wine które ma opcję skorzystania z tej funkcjonalności mesy - co ma ominąć translację "DirectX -> OpenGL". W efekcje aplikacje windowsowe pod DirectX mają przyspieszyć do takiego poziomu jaki mogą osiągnąć aplikacje OpenGL. Nine odciąży CPU i zwiększy efektywność wykorzystania GPU w aplikacjach DirectX 9
1. Gallium Nine jest już częścią sterowników pakietu Mesa 3D. Mesa jest standardowo instalowana w Debianie i jeśli ktoś aktualnie używa sterowników własnościowych, to na mesę można się przełączyć za pomocą komendy:
Kod: Zaznacz cały
update-alternatives --config glx
2. Niestety, z jakiegoś powodu twórcy Mesy (a może Mesa) w standardowej kompilacji nie włączają funkcjonalności Gallium Nine.
W efekcie nawet jeśli Mesa jest w Debianie standardem, to aby korzystać z Nino konieczne jest skompilowanie Mesy z odpowiednimi opcjami.
Jest to obecnie jedyne rozwiązanie, bo nikt nie pokwapił się o zrobienie paczki dla debiana, choć dla arch, ubuntu i innych takich instalacja nine jest debiloodporna.
3. Debianowych paczek z Wine pod Nine również nie ma. Pewnie dlatego, że Nine zostało zaimplementowane jedynie w rozwojowej wersji Wine 1.7.38, a tej paczki z taką wersją również nikt nie przygotował. Jednak Wine to najmniejszy problem. Kompilacja Wine jest prosta i bezbolesna, a jak ktoś mimo to sobie nie radzi, to może zainstalować Wine Nine z paczki przygotowanej dla Ubuntu - sprawdziłem i działa.
4. Problemem jest kompilacja Mesy3d z opcją Nine. Mesa nie jest bezpieczna - jeśli się popełni błąd (a o to nie trudno) można sobie poważnie zepsuć system.
I właściwie to kwestia kompilacji mesy jest moim pytaniem:
Jak skompilować Mesa3D z opcją Nine bez destrukcji systemu
Jeszcze raz pozdrawiam.