Witam.
ostatnio wśród moich przyjaciół powstał pomysł stworzenia własnego komunikatora sieciowego. Najbardziej nam zależy na przenośności między platformami, ponieważ ja używam tylko Debiana, a reszta woli Windowsa. Aktualnie założyliśmy że będziemy używać SDL_net. Chcemy żeby aplikacja była całkowicie przenośna, tzn po podpięciu pena ze skompilowanymi wersjami na linuxa i windowsa nie trzeba było instalować bibliotek. Stąd też pytanie, jak skonstruować projekt, jak kompilować biblioteki?
Pozdrawiam.
PS. czy znacie jakieś godne polecenia kompilatory skrośne na debiana?
Instalacja bibliotek i przeno
Nie poszukuję innego komunikatora, tylko chcemy wspólnie z kumplami napisać. Nie chodzi tu nawet o używalność, tylko o samą satysfakcję z napisania programu... Z tego co pojmuję to poszukuję wytłumaczenia budowy pliku Makefile. Albo raczej pomocy w budowie make do tego przypadku.
Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie w kompilowaniu biblioteki SDL_net, i jest chętny się podzielić swoim doświadczeniem to byłbym wdzięczny
Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie w kompilowaniu biblioteki SDL_net, i jest chętny się podzielić swoim doświadczeniem to byłbym wdzięczny

Sprawdź co to jest ten jabber? Zapoznaj się przynajmniej, z podstawową definicją dostępną w Wikipedii. A następnie zajmij się analizą dostępnego kodu źródłowego." pisze:Nie poszukuję innego komunikatora,
Z tego co napisałeś, w odpowiedzi na moją wiadomość, to bardzo długa droga przed Tobą.
Odnośnie budowy pliku Makefile, informacje znajdziesz pod hasłem kompilacja lub w dokumentacji dowolnego programu źródłowego.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Makefile
Droga przede mną długa, ale żadnej podróży nie zaczniesz nie wychodząc za próg. I właśnie proszę o pomoc w przejściu tego progu... I chyba nie do końca rozumiemy się. Proszę o to żeby ktoś mi łopatologicznie wytłumaczył jak się kompiluje duże biblioteki, jak się tworzy odpowiedniego make i czy taki sam make zadziała pod gcc i pod MinGW (Dev-cpp)?
Jeżeli nie rozróżniasz protokółu, służącego między innymi do komunikacji, od komunikatora to nawet nie włożyłeś skarpetek, a chcesz napisać program pełniący rolę komunikatora. Musisz zacząć od podstaw. A podstawy to wyszukiwanie potrzebnych informacji.
Nie sądzę, aby znalazł się ktoś chętny do przepisania grubej książki dostępnej z pomocą wyszukiwarek internetowych.
Nie sądzę, aby znalazł się ktoś chętny do przepisania grubej książki dostępnej z pomocą wyszukiwarek internetowych.
Sam makefile jest dość obszernym tematem, warto wpisać "Makefile Howto" w Google (tam z pewnością będzie to wytłumaczone łopatologicznie). Druga sprawa, że zanim zaczniesz kombinować z bibliotekami zastanów się nad samym wyglądam tego co chcesz napisać (biblioteki dobiera się do wymagań, nigdy odwrotnie o ile nie chcesz skończyć z ręką w nocniku). Trzecia sprawa to "kompilacja statyczna" ("static compilation" ewentualnie odrobinę dokładniej "static linking"), która pozwala na statyczne dołączenie wymaganych funkcji z biblioteki do programu (czyli bez konieczności ich instalacji na każdym kompie) ale nie bez celu wszystkie programy są kompilowane domyślnie jako dynamicznie (poczytaj o tym, to dość ciekawa kwestia sięgająca między innymi początku nowoczesnych systemów operacyjnych).
Czyli tak jak powiedzieli to moi przedmówcy (przedpisarze?) nie zaczynaj od dupy strony tylko od początku.
Ps. Zainteresuj się biblioteką Qt, jest łatwa i przyjemna, działa praktycznie na każdym *niksie i Windowsie i ma dobrą dokumentację i IDE jakim jest QtCreator (ma też biblioteke do obsługi sieci). W przypadku używania QtCreatora nie będziesz miał problemu z makefile (wygenerowany zostanie automatycznie).
Czyli tak jak powiedzieli to moi przedmówcy (przedpisarze?) nie zaczynaj od dupy strony tylko od początku.
Ps. Zainteresuj się biblioteką Qt, jest łatwa i przyjemna, działa praktycznie na każdym *niksie i Windowsie i ma dobrą dokumentację i IDE jakim jest QtCreator (ma też biblioteke do obsługi sieci). W przypadku używania QtCreatora nie będziesz miał problemu z makefile (wygenerowany zostanie automatycznie).