Dzisiaj opiszę jak poprawnie skompilować silnik TFS, jest bardzo dużo pytań na ten temat, więc postanowiłem wyjaśnić w miarę możliwości jak powinno się to robić, zaczynamy...
Informacja dla tych którzy robią to na Ubuntu, przed każdym poleceniem trzeba dodać sudo
- Zacznijmy od podstawowych poleceń:
Kod: Zaznacz cały
apt-get update apt-get upgrade
- Instalujemy pakiety, które są nam potrzebne, aby sprawnie działał nasz silnik.
Kod: Zaznacz cały
apt-get install libboost1.42-all-dev libgmp3-dev liblua5.1-0 liblua5.1-0-dev liblua50 liblua50-dev liblualib50 liblualib50-dev lua50 lua5.1 libsqlite0-dev libsqlite3-dev sqlite3 libmysql++-dev libmysqlclient-dev mysql-client-5.1 mysql-server-5.1 mysql-common libxml2-dev libxml++2.6-dev cpp gcc g++ make automake autoconf pkg-config subversion liblua5.1-sql-mysql-dev liblua5.1-sql-sqlite3-dev zlib1g-dev zlib1g libcrypto++-dev libcrypto++8
- Zakładam, że posiadamy już silnik gry (TFS) tak więc wchodzimy tam gdzie się on znajduje i wykonujemy poniższe polecenia.
Musimy uruchomić skrypt autogen.sh poleceniem:Jeżeli jednak nie będzie chciało się nam wykonać znaczy, że plik, przy którym jesteśmy nie ma wystarczających praw, możemy zmienić je za pomocąKod: Zaznacz cały
./autogen.sh
Wtedy zmienimy prawa wszystkim plikom, które znajdują się w danym katalogu.Kod: Zaznacz cały
chmod -R 700 .
- Teraz ustawiamy jak ma być skonfigurowany silnik, czy ma działać jedynie w trybie MySql, czy SqLite, czy może w obu jednocześnie, to zależy tylko od nas.
Kod: Zaznacz cały
./configure --enable-mysql --enable-sqlite --enable-remote-control --enable-server-diag --enable-root-permission
- Aby skompilować nasz silnik do terminala wpisujemy takie polecenie:
Myślę, że w miarę przystępnie opisałem sposób kompilacji silnika, nie wiem czy w dobrym dziale to zrobiłem, ale skoro serwery to chyba tutaj. Jeżeli poradnik się przyjmie, będą kolejne z tej serii typu (instalacja boostow, Instalacja Strony OTS, i więcej).
Kod: Zaznacz cały
make
