Serwer dla firmowej strony

Ogólne pytania dotyczące systemu
G O R E
Posty: 4
Rejestracja: 30 kwietnia 2010, 22:43

Serwer dla firmowej strony

Post autor: G O R E »

Siemka.

W firmie mamy od jakiegoś czasu nowe szybkie łączę, zaczęliśmy się więc zastanawiać nad przeniesieniem naszej strony internetowej do naszej serwerowni. Myślimy także nad uruchomieniem poczty dla pracowników w adresie naszej domeny.

W związku z tym chciałbym zapytać jakie dokładnie usługi i w jakiej kolejności trzeba uruchomić. Testowałem już sobie apacha i postfixa "na sucho" w lanie - na razie jest ok. Największą zagadką jest dla mnie to w jaki sposób ustawić na własnym serwerze naszą domenę i jak to wszystko ze sobą spiąć by ładnie działało.

Proszę o wskazanie drogi do dalszych poszukiwań.
Awatar użytkownika
adasiek_j
Beginner
Posty: 141
Rejestracja: 24 kwietnia 2010, 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adasiek_j »

fnmirk
Senior Member
Posty: 8321
Rejestracja: 03 grudnia 2007, 06:37

Post autor: fnmirk »

&quot pisze:Proszę o wskazanie drogi do dalszych poszukiwań.
Przejrzyj aktualne tematy na forum. Przynajmniej z ostatniego miesiąca.
G O R E
Posty: 4
Rejestracja: 30 kwietnia 2010, 22:43

Post autor: G O R E »

adasiek_j dziękuję za odnośnik do fajnego poradnika. Myślę jednak że to nie dla mnie. Tam jest przedstawiona konfiguracja jakiegoś kombajnu do zarządzania serwerem. Ja natomiast chciałem skonfigurować serwer bez żadnych automatów tak by jak najlepiej poznać te mechanizmy. Poza tym chcę zrobić pocztę i stronę na dwu oddzielnych maszynach ale pod tą samą domeną.
fnmirk
Senior Member
Posty: 8321
Rejestracja: 03 grudnia 2007, 06:37

Post autor: fnmirk »

Nie śmieć uwagami niezwiązanymi z tematem tylko rusz własną inwencję i przejrzyj forum. Nie Ty pierwszy przebudowujesz firmę. Zaczniesz śmiecić uwagami nie na temat, wątek zostanie zamknięty.
bzyk
Beginner
Posty: 181
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 22:00
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: bzyk »

Zainstalowanie zestawu LAMP na Debianie to jest kaszka z mleczkiem, nie będę nawet wysilał się na linki, bo to przez Google znajdziesz. Instalacja poczty jest troszkę większym wyzwaniem. O ile nie chcesz robić tego w oparciu o wirtualne domeny, mysql i inne pierdoły (do czego zresztą ispoconfig znakomicie się nadaje), to polecam to; http://www.howtoforge.com/perfect_setup_debian_etch_p5 Robiłem według tego poradnika parę maszynek i generalnie działa. Do tego przydaje się jeszcze amavis, spamassassin, greylisting, roundcube (żeby użytkownicy mieli radochę, bo to ładnie wygląda), ale to mogę Ci opisać jeżeli jesteś faktycznie zainteresowany.
ksysinek
Beginner
Posty: 155
Rejestracja: 14 czerwca 2007, 00:33
Lokalizacja: *Miasto know-how

Post autor: ksysinek »

Myślę, że jeśli macie tylko jedną domenę to nie trzeba instalować żadnego panelu na serwerze. Wystarczy że Apache na głównym IP będzie wyświetlał stronę firmy a domena będzie wskazywała na to IP. Można się też pokusić o konfiguracje strefy w Bind i "podpięcie domeny" do własnych serwerów DNS. Do Apacha polecam php, mysql. Pozwoli to Wam uruchomić bardzo funkcjonalny (prawie jak GMAIL) system pocztowy roundcube do którego Wasi pracownicy będą mieli dostęp z każdego zakątka świata a jeśli oprzecie konfiguracje Exima albo Postfixa (są to serwery poczty) na MySQL to po instalacji phpMyAdmin Wasz administrator w łatwy sposób będzie mógł dodawać nowe skrzynki pocztowe.

Kilka przydatnych linków:
http://www.howtoforge.com/virtual_postf ... ta_courier
http://www.howtoforge.com/installing-ap ... lenny-lamp
http://debian.linux.pl/showthread.php?t=13905
ODPOWIEDZ