Jak odtwarza
Jak odtwarzać pliki WMA zabezpieczone DRM?
Chciałbym posłuchać muzyki, którą ściągnąłem (na Windowsie) ze sklepu Nokia Music Store. Jest ona zapisana w formacie WMA i posiada zabezpieczenie DRM. Na Windowsie nie było z tym większych problemów - wystarczyło otworzyć taki plik i (tylko przy pierwszym razie po ściągnięciu) pojawiało się żądanie loginu i hasła ze sklepu. Po zaakceptowaniu tych danych można było bez problemów słuchać muzyki... Natomiast na Debianie przy próbie otwarcia pliku przez domyślny (u mnie oczywiście) dla tego typu plików program - Totem pojawia się błąd:
obrazek
Próbowałem instalować w32codecs, lecz to nie pomogło. Jak można więc rozwiązać ten problem?
PS. Co ciekawe - mój telefon (Nokia 5800) nie ma problemów z odtwarzaniem takich plików - też przy pierwszej próbie odtwarzania pliku pojawia się prośba o login i hasło do sklepu, a następnie po zaakceptowaniu danych odtwarza się muzyka...
obrazek
Próbowałem instalować w32codecs, lecz to nie pomogło. Jak można więc rozwiązać ten problem?
PS. Co ciekawe - mój telefon (Nokia 5800) nie ma problemów z odtwarzaniem takich plików - też przy pierwszej próbie odtwarzania pliku pojawia się prośba o login i hasło do sklepu, a następnie po zaakceptowaniu danych odtwarza się muzyka...
Tak to jest, jak się kupuje pliki z DRM. Widzę, że chyba nawet nie masz pojęcia co to jest.
Poszukaj jakichś programów do zdejmowania zabezpieczeń DRM. Pewnie i tak, takie działanie jest nielegalne, więc równie dobrze możesz tę muzykę ściągnąć z P2P, bo i tak złamiesz licencję.
Kupowania z głową, na przyszłość życzę.
Poszukaj jakichś programów do zdejmowania zabezpieczeń DRM. Pewnie i tak, takie działanie jest nielegalne, więc równie dobrze możesz tę muzykę ściągnąć z P2P, bo i tak złamiesz licencję.
Kupowania z głową, na przyszłość życzę.
Nagraj na płytę cd audio jezeli ci licencja na to pozwala, a potem zrippuj płytę do mp3. Nie sądzę, że jakikolwiek program na system inny niz Windows poradzi sobie z tym.
Ewentualnie możesz spróbować za pomocą Winampa na wine (tylko włącz klasyczną skórkę, bo inaczej nie będzie działać). Chociaż u mnie winamp na wine w ogole nie odtwarza wma, nawet bez drm (najpewniej chce korzystać z klamotów windows media playera, których oczywiście nie ma).
Ewentualnie możesz spróbować za pomocą Winampa na wine (tylko włącz klasyczną skórkę, bo inaczej nie będzie działać). Chociaż u mnie winamp na wine w ogole nie odtwarza wma, nawet bez drm (najpewniej chce korzystać z klamotów windows media playera, których oczywiście nie ma).
Pisałem, że mój telefon, który ma Symbiana, również odtwarza muzykę w takim formacie, więc na innych systemach niż Windows da się odtwarzać takie pliki. Konwersja nie wchodzi w grę, ponieważ chcę mieć tylko legalną muzykę (to co ściągnąłem (5 utwórów) ze sklepu to moja jedyna kolekcja muzyki - i tak na nią nie wydałem ani grosza, ponieważ wykorzystałem 3 vouchery (1 na 5 utwórów i 2 na 1 utwór) ;-)).
Co z tego, że GNU/Linux nie wspiera DRM? Przecież obsługa DRM nie musi być koniecznie wbudowana przez system. Zawsze można coś w repozytorium znaleźć. Ale na obecną chwilę nic takiego nie ma. Ja się tylko pytam czy istnieje teraz jakiś sposób na odtwarzanie plików WMA z DRM. A może gdzieś poza domyślnym repozytorium jest jakiś program?
Raczysz żartować? Co to znaczy GNU/Linux nie wspiera DRM? Nie ma DRM w systemie.iria pisze:Poczytaj czym jest DRM, to może zrozumiesz.
GNU/Linux nie wspiera DRM, i mam nadzieję, że nigdy nie będzie.
Czytaj licencję przed zakupem.
Jednak producenci powoli zaczynają go stosować w swoich grach. Przykładem może być LGP oraz producenci , którzy z nimi współpracują np. Egosoft, IGIOS, Grin, Rake in Grassitd. Dokładnie 8 gier, które wydali korzysta z tak zwanego mechanizmu ,,Copy protection'':
- - Majesty: Gold Edition (wersja 2)
- Shadowgrounds Survivor
- Shadowgrounds
- Sacred: Gold
- Jets'n'Guns
- X3: Reunion
- Ballistics (wersja 2)
- X2: The Threat (wersja 2)
Wiele osób może sobie zadawać pytanie jak do tego doszło w przypadku najbardziej znaczącego wydawcy gier dla Linuksa. Kilka lat temu LGP udostępniło uszkodzone kopie pełnych wersji gier w różnych dziwnych serwisach np. Majesty. Pojawiła się pewna grupa użytkowników,którzy pobrali wspomniane kopie gier. oraz próbowali z nich skorzystać. Ponieważ gry zostały celowo uszkodzone pojawiały się różne problemy z ich działaniem. Oczywiście część użytkowników zgłosiła problemy na oficjalnej stronie i żądali udostępnienia aktualizacji, poprawienia błędów w uszkodzonych pirackich kopiach gier. W wyniku słabnących wyników sprzedaży oraz nieuzasadnionych żądań ze strony piratów LGP wprowadziło DRM.
Po jakimś czasie mechanizm stał się bardzo użyteczny ponieważ pozwała na możliwość wprowadzenia wypożyczania lub pobierania gier. Po prostu za 4 zł na tydzień lub 15 zł na miesiąc możesz wypożyczyć gry, o których wspomniałem. Wystarczy, że wpłacisz 4 zł i cieszysz się dostępem do pełnej wersji gry przez tydzień lub miesiąc za symboliczne złotówki. W dodatku gry są już dostępne do wypożyczenia w dniu premiery gry - koniec z czekaniem na przesyłkę z grą. Tak więc DRM potrafi rozwiązać problem wysokich cen oraz kosztów wysyłki. Teraz kilka słów na temat sposobu działania tego mechanizmu.
Na początku uruchamiania pojawia się kilka okienek i trzeba wprowadzić następujące informacje:
- Klucz CD.
- Hasło (potrzebne gdy instalujemy na większej liczbie komputerów).
- E-mail (pomocne gdy zgubimy hasło).
- Możemy uruchomić grę.
Nie, nie żartuje. Pokaż narzędzie GNU, które wspiera odtwarzanie plików audio z DRM.mateo pisze:Raczysz żartować? Co to znaczy GNU/Linux nie wspiera DRM? Nie ma DRM w systemie.
Jak myślisz, Kamil1000 chciał sobie wypożyczyć te pliki, w celu odsłuchu, na tydzień? Już powiedziałem, niech czyta licencję, którą akceptuje.mateo pisze:Po jakimś czasie mechanizm stał się bardzo użyteczny ponieważ pozwała na możliwość wprowadzenia wypożyczania lub pobierania gier.
On nie wypożyczył muzyki. A jeśli nawet, to chyba będzie mało szczęśliwy z potrzeby połączenia z internetem, jak będzie chciał sobie jej posłuchać.mateo pisze:Oczywiście mechanizm ten wymaga aktywnego połączenia z internetem, gdy wypożyczamy pełną wersję gry.
Rozmawiamy w tym temacie o DRM na pliki audio, które jest złe, ponieważ odbiera prawa użytkownika. Jeśli się na nie godzi, to powtarzam, niech czyta licencję ze zrozumieniem.mateo pisze:Tak więc nie każdy DRM jest zły
Czy ten temat dotyczy gier?mateo pisze:Jednak producenci powoli zaczynają go stosować w swoich grach.
Urzekła mnie, Twoja historia, ale może pisał byś na temat?
Jak na razie, nie podałeś żadnego rozwiązania problemu Kamil1000. To nie temat o ogólnym DRM, tylko o danym problemie. Jak chcesz pisać o zaletach DRM, to załóż temat w dziale "luźnym", tam możemy sobie podyskutować.
Jeśli znasz klucz na to drm to mplayer sobie poradzi. 

Kod: Zaznacz cały
mplayer plik.wma -demuxer lavf -lavfdopts cryptokey=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx