1. Czy adres: 116.43.148.96 to na pewno Twój adres, bo równie dobrze może to być adres spamera/wirusiarza, który jest zupełnie słusznie blokowany.
2. Jeżeli w/w IP jest Twój, to być może jakaś podsieć tepsy (lub innego dostawcy Internetu) została zablokowana wskutek masowego rozsyłania spamu/wirusów. Trzeba wtedy IP usunąć z RBL'a.
Pacek pisze:1. Czy adres: 116.43.148.96 to na pewno Twój adres, bo równie dobrze może to być adres spamera/wirusiarza, który jest zupełnie słusznie blokowany.
2. Jeżeli w/w IP jest Twój, to być może jakaś podsieć tepsy (lub innego dostawcy Internetu) została zablokowana wskutek masowego rozsyłania spamu/wirusów. Trzeba wtedy IP usunąć z RBL'a.
Ten 116.43.148.96 to nie mój adres, a co do problemu rozwiązuje się jeśli zachaszuję linijkę
To nie postfix, tylko Ty masz jakiś syf na komputerze, z którego wysyłasz maile za pomocą thunderbirda, ponieważ postfix w połączeniu z zewnętrznym RBL blokuje Ciebie.
gothye pisze:To nie postfix, tylko Ty masz jakiś syf na komputerze, z którego wysyłasz maile za pomocą thunderbirda, ponieważ postfix w połączeniu z zewnętrznym RBL blokuje Ciebie.
Dokładnie tak jest i adresy RBL blokują mnie przy wysyłaniu e-maila, ale po 2 dniach odblokowało się i działało normalnie a dziś znowu nie mogę wysłać.
Czy jest jakaś możliwość aby nie skanował mojej poczty przy wychodzeniu jej przez thunderbirda?
80.248.102.244, z tego co widzę to jest to adres statyczny (Finlandia). Jeżeli jest to sieć firmowa i są adresy lokalne NAT-owane na ten adres publiczny, to jest duże prawdopodobieństwo, że któryś z komputerów w sieci ma zainstalowanego spamsenda i dlatego adres trafia na RBL-a.
Jeżeli to Twój serwer pocztowy (a chyba tak jest) to dodaj ten adres IP do białej listy. Ma to sens bo jest to adres statyczny.