Witam mam pytanie chce stawiać serwer gier na Debianie i mam pytanie jaki jest mniej więcej potrzebny komputer do działania jako serwer np. counter-strike.
procesor? ram?
Server gier jaka konfiguracja?
Przy serwerach gier sprzęt również jest bardzo ważny. W csie na usera przypada 4-5 KB/s w obie strony. Na łączy 512/512 może więc grać 14-16 graczy. Raz robiłem na takim łączu hlds-a i po wejściu już 10 graczy zaczynało lagować, bo ram nie wyrabiał (było tam ze 96 ramu i procesor 1.7 chyba). Na stronie hlds.pl wszystko jest dobrze opisane. Oczywiście umiejętnie tuningując konfig można zwiększyć wydajność serwera.ruun pisze:Sprzęt to sprawa drugorzędna, najważniejsze jest dobre łącze.
Witam
Obecnie posiadam 3 takie serwery na jednej maszynie.
£ączna liczba slotów to 56, ale oblegany jest 1 serwer z 22 slotami (pozostałe raczej na mecze)
Sprzęt D935 + 3GB ramu, łącze >30Mbit/s
Pasmo jakie zjada to na 20 graczy około UP1.7Mbit/s DOWN 1.2Mbit/s. Pasmo jest uzależnione od ustawień "rate".
Obciążenie maszyny także zależy od ustawień serwera gier oraz od tego jakie pluginy są wykorzystane , obecnie load : 0.2.
Serwer powinien mieć zainstalowanego AMX (obsługa serwera ) + pluginy. Przy zainstalowany "HLguard" load sięgał nawet 2, wiec się go pozbyłem.
Podsumowując na pojedynczy serwer z 16 slotami (bez udziwnień ) powinno być : procek około 1,5Ghz, 512MB ramu, łącze >1Mbit/s.
Im lepsza maszyna tym mniejsze różnice pomiędzy pingiem (ICMP) a tym w grze.
Ping do serwera w moim przypadku to 2-3ms a w grze 6-12ms, na starszej maszynce miałem 16-22ms.
Pozdrawiam.
Obecnie posiadam 3 takie serwery na jednej maszynie.
£ączna liczba slotów to 56, ale oblegany jest 1 serwer z 22 slotami (pozostałe raczej na mecze)
Sprzęt D935 + 3GB ramu, łącze >30Mbit/s
Pasmo jakie zjada to na 20 graczy około UP1.7Mbit/s DOWN 1.2Mbit/s. Pasmo jest uzależnione od ustawień "rate".
Obciążenie maszyny także zależy od ustawień serwera gier oraz od tego jakie pluginy są wykorzystane , obecnie load : 0.2.
Serwer powinien mieć zainstalowanego AMX (obsługa serwera ) + pluginy. Przy zainstalowany "HLguard" load sięgał nawet 2, wiec się go pozbyłem.
Podsumowując na pojedynczy serwer z 16 slotami (bez udziwnień ) powinno być : procek około 1,5Ghz, 512MB ramu, łącze >1Mbit/s.
Im lepsza maszyna tym mniejsze różnice pomiędzy pingiem (ICMP) a tym w grze.
Ping do serwera w moim przypadku to 2-3ms a w grze 6-12ms, na starszej maszynce miałem 16-22ms.
Pozdrawiam.