Anjuta, glade SDL OpenGL instalacja, konfiguracja

Potrzebujesz pomocy z C, C++, perl, python, itp.
karabash
Posty: 58
Rejestracja: 15 lipca 2007, 15:33

Anjuta, glade SDL OpenGL instalacja, konfiguracja

Post autor: karabash »

Witam,

Zaczynam projekt gry multimedialnej 3D i chcialbym byscie mi dali rady jakimi narzedziami najlepiej wg was jest sie za to zabrac. Dobieralem sie do Anjuta ale mam problemy z konfiguracja. Poza tym chcialbym wiedziec jakie paczki instalowac i jak to wszystko skonfigurowac. Glownym zalozeniem na chwile obecna jest stworzenie interaktywnego srodowiska 3d To jest petla zycia gry oraz obsluga myszy/klawiatury/ IO oraz wyswietlanie obrazu na ekranie.

-Anjuta wysypuje mi sie przy probie uruchomienia pliku glade
-anjuta nie kompiluje (nie ma opcji)
-chce dodac biblioteki OpenGL GLUT SDL.
-chce wykorzystac Blendera do eksportowania modeli i tekstur do projektu
-jak wyglada proces tworzenia aplikacji/gier3d w Linuksie
-chce zaczac w koncu projekt...

Prosze o rady, pomoc

Pozdrawiam
Theq
Beginner
Posty: 140
Rejestracja: 16 kwietnia 2007, 19:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Anjuta, glade SDL OpenGL instalacja, konfiguracja

Post autor: Theq »

Nie widzialem anjuty na oczy, ale watpie zeby nie posiadala opcji kompilacji. A masz zainstalowany kompilator? Jak nie to instalnij paczke

Kod: Zaznacz cały

build-essential
Jak masz troche wiecej pamieci to ja polecam Eclipse (albo EasyEclipse jak chcesz szybko sprawdzic bez konfiguracji ;) ).
karabash pisze: -chce dodac biblioteki OpenGL GLUT SDL.
implementacje opengla powinnienes miec w sterowniku karty gfx, potrzebujesz tylko plikow naglowkowych. GLUT to raczej do nauki opangla niz do jakis powazniejszych projektow, wiec tez moze sie przydac. Paczki ktore pamietam (moglem cos pominac) to

Kod: Zaznacz cały

libgl1-mesa-dev libglu1-mesa-dev freeglut3-dev libsdl1.2-dev
karabash pisze: -jak wyglada proces tworzenia aplikacji/gier3d w Linuksie
tak samo jak na windowsie, tylko ze nie ma directx'a
karabash pisze: -chce zaczac w koncu projekt...
No to zaczynaj ;) Najlepiej od przeczytania kilku ksiazek.
karabash
Posty: 58
Rejestracja: 15 lipca 2007, 15:33

Post autor: karabash »

Witaj,
Opcja kompilacji jest ale nieaktywna...

[ Dodano: 2007-10-23, 02:15 ]
Wystartowalem z SDLem ;D thx 4 all

[ Dodano: 2007-10-23, 03:28 ]
Czym rozni sie Anjuta IDE od Anjuta DEV STUDIO?

[ Dodano: 2007-10-23, 03:47 ]
http://www.biology.usu.edu/courses/biol ... ta-lib.pdf w mojej anjuta nie ma tej opcji... Mam najnowsza wersje... Nic nie rozumiem,

Moze ktos mi wytlumaczy gdzie mam ich szukac, czym zastapiono je w nowszej wersji anjuta...?
qic
Posty: 9
Rejestracja: 25 września 2007, 19:16

Post autor: qic »

Witam,
Jestem amatorem w programowaniu. Trochę pasjonuje mnie openGL (aktualnie walczę z projektem prostej gry). Może jednak moja pomoc ci się przyda.

karabash napisał:
-chce dodać biblioteki OpenGL GLUT SDL.
hmmm nie wiem czy wykorzystanie GLUTa i SDLa to dobry pomysły. Nie wiem czy w ogóle tak się da, bo z tego co wiem to funkcji z gluta można ozywać tylko w okienku stworzonym w glucie,a funkcji z SDLa tylko w okienku stworzonym w SDLu. Glut na pewno ci się przyda do tworzenia prosych brył, ale do odczytywania stanu klawiszy klawiatury już bym go nie polecał, tu (przynajmniej jak na moją znajomość) bardziej przydaje się SDL, bo ma na prawdę spore możliwości jeżeli chodzi o wątki (tak to się tam nazywa). Na dodatek SDL zawiera funkcje które pozwolą ci odtworzyć dźwięk, obsłużyć napęd płyt CD czy joystick.
Obie biblioteki posiadają także funkcje, które ja nazywam timerami. Służą one np. do aby wykonać coś po upływie jakiegoś czasu, np dają możliwość zdefiniowania funkcji tak aby uruchomiła się po 3 sekundach od zainicjalizowania gluta/SDLa (w zależności od tego co używasz).

karabash napisał:
-chce wykorzysta Blendera do eksportowania modeli i tekstur do projektu
Tu koksem też nie jestem, ale polecić ci mogę format wavefront. Sam go używam. W internecie są gotowe funkcje które pozwolą ci na wczytanie plików *.obj (poszukaj wave.h), a jak cię nie zadowoli to możesz napisać własne funkcje, bo pliki wavefront mają bardzo prostą i przejrzystą budowę. Można je otworzyć za pomocą prostego edytora tekstów, wiec używasz fopen() i jazda... :) . wavefront mogą przechowywać informacje o: położeniu punktów, łączeniu punktów w płaszczyzny, wektorach normalnych, punktach nakładania tekstury i jeszcze coś tam... na pewno starczy jak na pierwszy projekt. Co do animacji w plikach wavefront, to wiem, że po prostu zapisuje się każdą klatkę do nowego pliku, czyli mając 100 klatek (np biegnąca postać) tworzą się pliki: runningBoy(0).obj, runningBoy(1).obj... runningBoy(n+1).obj...

karabash napisał:
-Anjuta wysypuje mi sie przy probie uruchomienia pliku glade
-anjuta nie kompiluje (nie ma opcji)
Ja jako IDE od zawsze używam Eclipse, a przy kompilacji jadę w g++ odpalonym z terminala

karabash napisał:
-chce zaczac w koncu projekt...
powodzenia :)
karabash
Posty: 58
Rejestracja: 15 lipca 2007, 15:33

Post autor: karabash »

dzieki, do tej pory jestem w polowie drogi :)
ODPOWIEDZ