[+]problem z instalacją poprzez snap

Ogólne pytania dotyczące systemu
tum83
Posty: 3
Rejestracja: 08 lutego 2023, 12:01

[+]problem z instalacją poprzez snap

Post autor: tum83 »

cześć wszystkim.

przesiadłem się na debiana 11 i przy okazji odkryłem instalator snap. Niestety mam z nim problem ponieważ programy instalowane za jego pomocą nie są widoczne w menu systemowy. Na 3 programy które w ten sposób instalowałem jedynie vscodium jest poprawnie wykrywany w sekcji programowanie. Jak w managerze plików wyszukam po nazwie to znajduję foldery instalacyjne programów i mogę je uruchomić. Jednak jakby system nie rozpoznawał, że takie programy są zainstalowane. Nie ma ich w menu "start". Oprócz wspomnianego vscodium instalowałem w ten sposób np. spotify czy operę i z obydwoma programami mam ten problem. Przy instalacji przez apt-get nie mam takich problemów.
Ponieważ jestem laikiem w linuxie to instalowałem wszystko za pomocą samouczków z neta :
snap instalowalem przez apt-get install snapd , następie potem snap install core i potem już instalacja programów.
Znalazłem gdzieś w necie, że rozwiązaniem problemów jest zrobienie w pliku /etc/environment/ wpisu /snap/bin. Zrobiłem tak, potem restart ale to nie pomogło. Ten sam problem mam na dwóch kompach i dwóch świeżych instalacjach debiana. jeśli ktoś zna skuteczne rozwiązanie to będę wdzięczny za pomoc.
Awatar użytkownika
dedito
Moderator
Posty: 3515
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: problem z instalacją poprzez snap

Post autor: dedito »

Generalnie snapy, flatpaki, appimage i co tam jeszcze wymyślili to omijam z daleka, https://wiki.debian.org/DontBreakDebian#Snap
Powinieneś postępować wg oficjalnej dokumentacji snap https://snapcraft.io/docs/desktop-menu-icon-support
tum83
Posty: 3
Rejestracja: 08 lutego 2023, 12:01

Re: problem z instalacją poprzez snap

Post autor: tum83 »

dzięki za odpowiedź i podane linki.