Pomoc przy kolokwium

Ogólne pytania dotyczące systemu
kolos
Posty: 1
Rejestracja: 05 czerwca 2014, 00:24

Pomoc przy kolokwium

Post autor: kolos »

Witam

To mój pierwszy temat więc dzień dobry wszystkim.

Nie będę owijał w bawełnę, jestem studentem i potrzebuję pomocy.

  1. Maszynę wirtualną wyposaż w dodatkowe dwa dyski o pojemnościach 2GB każdy.
  2. Na dołączonych dyskach załóż pojedyncze partycje, załóż na niej system plików i podłącz przy starcie systemu w katalogów /home i /backup
  3. Załóż na systemie plików /home rozliczanie udziałów (quota)
  4. Załóż używając polecenia useradd (wpisz man useradd aby ustalić opcje tego polecenia) konta dla 1000 użytkowników o loginach user000, user001... user999 (wskazówka: wykorzystaj polecenie printf "%03d" liczba); ich katalogi domowe mają znajdować się w /home, a ich grupą główną ma być grupa users (GID 100)
  5. Ogranicz każdemu założonemu użytkownikowi miejsce dostępne w katalogu /home do 10MB
  6. Zmień każdemu założonemu użytkownikowi hasło na liczbę losową ($RANDOM); przygotuj plik hasla.txt zawierający pary login:hasło
  7. Zainstaluj serwer Apache, ustaw DocumentRoot domyślnego serwera na /home
  8. Zainstaluj serwer Samba, załóż hasła MD4 dla każdego założonego użytkownika wg pliku hasla.txt, udostępnij ich katalogi domowe w trybie read/write; domyślne prawa dostępu ustaw na 777 dla plików i katalogów; zademonstruj możliwość edycji przez zasób sieci SMB zasobów http udostępnianych przez dowolnego użytkownika (http://adres-serwera/userxxx)
  9. W crontabie użytkownika root zainstaluj wykonywanie co 5 minut kopiowania rekursywnego całej zawartości katalogu /home do katalogu /backup (wykorzystaj opcję -a polecenia cp
To przykładowe zadania z kolokwium (tak wiem że pewnie są banalne). Mam teraz mnóstwo zaliczeń i po prostu nie zdążyłem się przygotować a zależy mi żeby zaliczyć to jak najszybciej.

Czy jutro miałby chwilę od godziny 10 do 12 i pomógł mi?

Będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam.

EDIT

A oto kolos: