Ł

Konfiguracja serwerów, usług, itp.
naomi

Łączenie się z serwerem dedykowanym Linux - Windows

Post autor: naomi »

Witam.
Zakupiłem serwer dedykowany, posiada on Linuksa. I teraz nie wiem, czy mając u siebie Windowsa na komputerze połączę się z serwerem dedykowanym, który ma Linuksa?
Jestem zielony. Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
grucha
Beginner

Post autor: grucha »

Połączysz się bez problemu przez SSH (np. używając putty) lub SFTP (dowolny klient FTP obsługujący połączenia SSH).
naomi

Linux łączenie się przez SSH

Witam.
Dowiedziałem się iż mogę się połączyć przez SSH ale teraz mam taki problem bo uruchamiam serwer lineage2 pod Linuksem na serwerze dedykowanym. Jak z poziomu konsoli root przez SSH mam np. zmienić coś w bazie danych, czy zmienić coś w jakimś pliku np. tekstowym.
Jeżeli będę chciał otworzyć taki plik to pokaże on się w tym okienku SSH?
Mógłby to mi ktoś wytłumaczyć.
pioruns
Beginner

Post autor: pioruns »

ssh daje Ci to wszystko, to możesz zrobić w zwykłym terminalu. Umiesz z niego korzystać? No to umiesz też korzystać z ssh. Poczytaj też o poleceniu screen - pozwola on uruchamiać wiele procesów w jednym terminalu.
naomi

A jeszcze jedno pytanie, jeżeli chcę coś ściągnąć, jakie jest polecenie bo nie mogę nigdzie znaleźć takiego.
mariaczi
Member

Post autor: mariaczi »

Ściągnąć na serwer dedykowany z internetu?

Kod: Zaznacz cały

man wget
Przesłać ze swojego komputera na serwer - program WinSCP przy Twojej aktualnej konfiguracji serwera dedykowanego bez ftp.
naomi

No fakt nie pomyślałem o tym przepraszam i dziękuje. ;)
naomi

Łączenie się z serwerem dedykowanym

Witam ponownie,usłyszałem gdzieś że jednak dało radę się połączyć przez pulpit zdalny z poziomu Windowsa do Linuxa tylko jeżeli admin hostowni zmienił cos w systemie.
Nie wiem czy to prawda czy nie o.O
A i jeżeli chciał bym się jakoś połączyć przez pulpit zdalny z tym serwerem dedykowanym który ma linuksa to czy u siebie na komputerze też bym musiał miec linuksa.