[+] postfix i wysy

Problemy dotyczące innych systemów operacyjnych
picio

[+] postfix i wysyłanie poczty przez gmail - Fedora

Post autor: picio »

Witam.
Z góry przepraszam, jeśli dubluję jakiś post. Jestem nowy na tym forum,
mam taki problem.
Zainstalowałem postfixa i jestem w akademickiej sieci lan. Chciałbym skonfigurować postfixa tak, aby wysyłał pocztę przez moją skrzynkę na gmailu. Szukałem trochę w internecie, ale niestety nie mogłem znaleźć zadowalającej odpowiedzi.
W ogóle to jestem początkującym użytkownikiem Linuksa (Fedora 9), dlatego proszę o wytłumaczenie w jak najprostszy łopatologiczny sposób.
Co trzeba podać by moglibyście mi pomóc? Pewnie będzie trzeba coś z autoryzacją, no sami powiedzcie? Zdaję się na waszą wiedzę.
Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
grzesiek
Junior Member

Post autor: grzesiek »

To po co Ci Postfix?
picio

Chodzi mi o to,żeby całą pocztę z kompa wysyłać do neta przez smtp.gmail.com z autoryzacją (moja skrzynka pocztowa na gmail'u). ¯eby jakikolwiek mail wysyłany z mojego komputeraz był wysyłany przez gmail.com. Nie wiem czy coś takiego jest możliwe, bo nie znalazłem w main.cf żadnego polecenia odnośnie autoryzacji. Jest jakiś inny sposób niż przez postfix'a?

Pilnuj bardziej gramatyki i ortografii.
AdeBe
Awatar użytkownika
grzesiek
Junior Member

Hy :-/
Chociaż dalej nie rozumiem po co, to wydaje mi się, że możesz tylko wysyłać ze swojej maszyny (lub ustawić jako następny skok) do gmail. Postfix z twojej maszyny nie może się autoryzować do twojego konta i w jego imieniu wysyłać np. spam ;-)
panel
Beginner

Post autor: panel »

Ja postfixa używam jedynie do przyjmowania mejli na moją domenę. Potem poprzez dovecot odbieram wiadomości na evolution.
¯eby zachować swoją domenę w wysyłanych mejlach używam smtp.gmail.com. Do tego nie jest potrzebny postfix - wystarczy ustawić klienta mail np. alpine, evolution, thunderbird itp.

Nie jestem pewien, czy to o to chodzi.
Awatar użytkownika
grzesiek
Junior Member