Zdalny dost

Konfiguracja serwerów, usług, itp.
trebor
Posty: 18
Rejestracja: 21 marca 2007, 11:53

Zdalny dostęp do serwera

Post autor: trebor »

Jestem początkującym użytkownikiem linuxa i mam takie małe pytanko: mam w pracy serwer na debianie i potrzebowałbym zrobić sobie dostęp do niego z komputera w domu (mam stałe IP). Serwer jest za firewallem, dostęp do niego jest możliwy po określonym porcie, serwer domyślnie odrzuca wszystkie połączenia zewnętrzne. Co i gdzie muszę zmodyfikować w ustawieniach, aby ten dostęp mieć?

Pozdrawiam :-)
velmafia
Member
Posty: 1820
Rejestracja: 01 września 2006, 00:56
Lokalizacja: Las

Post autor: velmafia »

mówisz oczywiście o dostępie przez ssh?
jeśli tak to:
http://pl.wikipedia.org/wiki/SSH
tam masz opis, ewentualnie odnośniki jeśli będzie dla Ciebie za mało informacji.

u Twojego pytania wynika że wystarczy zainstalować (jeśli nie jest zainstalowane) ssh i zmienić port nasłuchiwania, na wikipedi jest to opisane.

i jeszcze jedno: masz zamiar logować się na serwer z jakiegoś GNU/Linuksa czy windy??
jeśli z jakiegoś GNU/Linuksa to możesz wykorzystać ssh zawarte w systemie (może będziesz musiał doinstalować).
jeśli natomiast masz zamiar łączyć się z serwerem z windy (a fuj :P ) to polecam putty
http://pl.wikipedia.org/wiki/Putty



aloha
Awatar użytkownika
redelek
Posty: 89
Rejestracja: 19 marca 2007, 13:45

Re: Zdalny dostęp do serwera

Post autor: redelek »

trebor pisze:Jestem początkującym użytkownikiem linuxa i mam takie małe pytanko: mam w pracy serwer na debianie i potrzebowałbym zrobić sobie dostęp do niego z komputera w domu (mam stałe IP). Serwer jest za firewallem, dostęp do niego jest możliwy po określonym porcie, serwer domyślnie odrzuca wszystkie połączenia zewnętrzne. Co i gdzie muszę zmodyfikować w ustawieniach, aby ten dostęp mieć?

Pozdrawiam :-)
Za pomocą ssh w poszukaj /etc/ssh i sshd_config. tam ustaw wszystkie parametry