Sterowniki NVIDIA - w ko

Zagadnienia dotyczące menadżerów okien, środowisk graficznych - X, KDE, GNOME, Fluxbox, XFCE., Compiz itp.
wojtekz_
Beginner
Posty: 337
Rejestracja: 13 marca 2007, 16:50
Lokalizacja: Warszawa

Sterowniki NVIDIA - w końcu zadziałało

Post autor: wojtekz_ »

Widziałem, że parę osób ma z tym problem, więc mnie to zainteresowało. Spędziłem nad tym parę godzin, ale:
1. Mam nowe jądro

Kod: Zaznacz cały

Linux titanium 2.6.23.8-titan-1 #4 SMP Tue Nov 27 13:01:32 CET 2007 i686 GNU/Linux
2. i nowe sterowniki do karty graficznej (dość zabytkowej zresztą ;-)):

Kod: Zaznacz cały

wojtekz@titanium:~$ glxgears -info
GL_RENDERER   = GeForce2 MX/AGP/SSE2
GL_VERSION    = 1.5.8 NVIDIA 96.43.01
GL_VENDOR     = NVIDIA Corporation
GL_EXTENSIONS = GL_ARB_imaging GL_ARB_multitexture GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_vertex_array GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_fence GL_NV_fog_distance GL_NV_light_max_exponent GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_register_combiners GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_rectangle GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_multitexture GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_slice_accum
4304 frames in 5.0 seconds = 860.729 FPS
4335 frames in 5.0 seconds = 866.837 FPS
4333 frames in 5.0 seconds = 866.542 FPS
4339 frames in 5.0 seconds = 867.716 FPS
4333 frames in 5.0 seconds = 866.584 FPS
4338 frames in 5.0 seconds = 867.404 FPS
4334 frames in 5.0 seconds = 866.698 FPS
Najdłużej trwała konfiguracja jądra, bo nie mogłem wykryć, dlaczego mysz USB mi nie chodzi. No i stwierdzenie, które sterowniki NVIDII są tymi działającymi...

Pozdrawiam

[ Dodano: 2007-11-28, 14:08 ]
Dzisiaj zrobiłem to samo na jądrze Debiana, które właśnie dzisiaj w lennym zostało upgrade'owane do wersji:

Kod: Zaznacz cały

Linux titanium 2.6.22-3-686 #1 SMP Mon Nov 12 08:32:57 UTC 2007 i686 GNU/Linux
Trzeba było zrobić parę zmian: pobrać headery jądra, a nie źródła (na źródłach trzeba by robić konfigurację od początku, brrr...) i zmienić kompilator na wersję 4.1.
Niestety efekt jest porażający:

Kod: Zaznacz cały

GL_RENDERER   = GeForce2 MX/AGP/SSE2
GL_VERSION    = 1.5.8 NVIDIA 96.43.01
(...)
1246 frames in 5.0 seconds = 249.141 FPS
1251 frames in 5.0 seconds = 249.997 FPS
1250 frames in 5.0 seconds = 249.797 FPS
1263 frames in 5.0 seconds = 252.598 FPS
1239 frames in 5.0 seconds = 247.602 FPS
:-( :!: Na sterownikach nv było około 500 FPS...

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ