Cześć.
Męczę się już z tym problemem jakąś godzinę. Zainstalowałem sobie Heroes 3 w wersji na Linuksa. Problem w tym, iż przy uruchomieniu dostaję komunikat:
Obsługę ALSy dla 32 bitów dostarcza lib32asound2, ale w Twoim wypadku obstawiałbym, że po prostu inna aplikacja (odtwarzacz muzyki, przeglądarka) trzyma urządzenie dźwiękowe otwarte w trybie wyłączności.
Mnie się wydaje, że skoro brakuje biblioteki z SDL_mixer, a gra z niej korzysta to coby nie wydawało dźwięku to i tak w grze go nie będzie. W kodzie jest zapewne tego typu konstrukcja:
Nie wiem jak na 64-bitowym Debianie, ale w 32-bitowym są pakiety z biblioteką sdl (chociażby libsdl1.2debian, libsdl1.2debian-alsa, libsdl-mixer1.2 i inne). Z tego co kojarzę to są one potrzebne chociażby do zainstalowania gry frozen-bubble, która na 100% jest w repo 64-bitowego Debiana, tak więc dostępne powinno też być sdl.
Mam zainstalowane te pakiety ale 64 bitowe. SDL mam również w 32. Ale nie SDL_mixer. Po prostu nie ma ich w repozytorium, dlatego pytam, czy w ogóle są dostępne?
Coś wczoraj myślenie u mnie szwankowało, faktycznie nie widzę nigdzie 32 bitowej wersji. A nie masz przypadkiem także statycznie zlinkowanego pliku h3.x86? Ten powinien hulać.